برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آمار مبتلایان به کرونا با روند افزایشی موجود در آخر آبان به ۷۰۰ هزار نفر می‌رسد

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، محمدجواد دهقانی با تشریح تازه ترین اطلاعات سامانه نماگر کووید ۱۹ این پایگاه گفت: اطلاعات استخراج شده از این سامانه نشان می‌دهد میزان متوسط رشد روزانه مبتلایان کشور از ۰.۵۹ درصد در شهریور به ۰.۸۴ درصد در مهرماه افزایش یافت.

وی افزود: میزان جمعیت کل بیماران کشور با افزایش بیش از ۱۲۰ هزار نفر در یک ماه گذشته از ۴۲۵ هزار و ۴۸۱ نفر در شهریور به ۵۴۵ هزار و ۲۸۶ نفر در مهرماه رسید بنابراین شاهد افزایش روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در شهریور به بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر در مهر بودیم. اگر این روند ادامه داشته باشد در آخر آبان ماه جمعیت مبتلایان در کشور به بیش از ۷۰۰ هزار نفر می رسد.

دهقانی ادامه داد: در نمودار شماره ۲ این سامانه روند افزایش بیماران برای کشورهای همزمان با جمعیت بیماران بیش از ۷۰۰ هزار و کمتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نشان داده شده است. این کشورها عبارت از روسیه، اسپانیا، فرانسه و انگلیس و همان طور که ملاحظه می شود در طول هفت ماه گذشته شیب افزایش جمعیت مبتلایان برای کشور روسیه مشابه ایران بدون توقف به صورت افزایشی بوده است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام  (ISC) یادآور شد: برای سه کشور اسپانیا، فرانسه و انگلیس روند فوق در اردیبهشت یا حداکثر خردادماه کنترل و نرخ شیب منحنی تقریباً صفر شده بود.

دهقانی همچنین گفت: کل جمعیت بیماران در دنیا تا پایان مهرماه برابر با ۴۱ میلیون و ۴۶۲ هزار و ۴۲۰ نفر است که ایران با ۵۴۵ هزار و ۲۸۶ نفر و سهم ۱.۳۱ درصد در جایگاه ۱۳ دنیا قرار دارد. کشورهای آمریکا با سهم ۲۰.۷۶ درصد، هند با سهم ۱۸.۶۴ درصد و برزیل با سهم ۱۲.۸۵ در جایگاه های اول تا سوم قرار دارند.

  حمل  بیش از ۳ میلیون تن کالای اساسی در ۲.۵ ماه 

وی ادامه داد: میزان کل فوتی دنیا تا آخر مهرماه برابر با ۱۱ میلیون و ۱۳۰ هزار و ۶۸ نفر بود که ایران با ۳۱ هزار و ۳۴ نفر فوتی و سهم ۲.۷۵ درصدی در جایگاه دهم قرار دارد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)