برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ترخیص ۵ میلیون تن کالای اساسی و ضروری از گمرک تا دو هفته آینده

به گزارش ایرنا، در هفته های گذشته موضوع ترخیص کالا برای تامین مواد اولیه تولیدکنندگان و رفع نیازهای مصرف کنندگان صدر فعالیت ها و دستورات دولت قرار گرفت تا به سرعت مواد غذایی که به دلایل مختلف در گمرک باقی مانده است با تعیین شرایطی ویژه و صدور مجوزهای لازم وارد کشور شوند.

بر همین اساس در مهرماه، معاون اول رییس جمهوری بازدیدی از گمرک هرمزگان داشت تا دستورات مناسب با شرایط فعلی برای خروج کالاها را صادر کند و از سوی دیگر رییس جمهوری نیز در جلسه ستاد اقتصادی دولت، ترخیص کالاها را در دستور کار نهادهای مختلف از جمله بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک و وزارت جهاد کشاورزی قرار داد.

 بر همین اساس گمرک جمهوری اسلامی از روز شنبه (۱۷ آبان ماه) اعلام کرد صاحبان کالا می توانند به ترخیص کالاهای باقی مانده در گمرکات کشور اقدام کنند.

در همین راستا، «سید روح اله لطیفی» سخنگوی گمرک ایران امروز (دوشنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر همه دستگاه های مربوطه هماهنگی لازم برای ترخیص کالا را داشته باشند طی دو هفته آینده ۵۰ تا ۷۰ درصد معادل چهار تا پنج میلیون تن کالای اساسی و ضروری غیر اساسی از اقلام باقی مانده در گمرکات کشور به صاحبان کالا تحویل داده می شود.

وی همچنین در خصوص شایعاتی مبنی بر تاثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر ترخیص کالا از گمرک، تاکید کرد: تسریع و تسهیل روند ترخیص کالا از مدت ها پیش در دستور کار دولت و گمرک قرار داشت.

سخنگوی گمرک افزود: در روز میلاد پیامبر اکرم نیز مقام معظم رهبری در بیاناتی بر این موضوع تاکید کردند و با وجود همزمانی اجرایی شدن دستورات ترخیص کالا برای تامین نیازهای عمومی با اعلام نتایج انتخابات آمریکا، هیچ ارتباط میان آنها وجود ندارد و این اوضاع سیاست خارجی تاثیری بر سرعت بخشیدن ترخیص کالاها نداشته است.

  حذف گله‌های مرغ تخمگذار سن بالای ۷۰ هفته برای مهار آنفلوانزای پرندگان

در ماه های گذشته اعلام شده بود که حدود هشت میلیون تن کالا در گمرک و بنادر کشور دپو شده است که از این میزان بیش سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای اساسی و برابر همین میزان کالای غیر اساسی است که ۸۰ درصد این اقلام مربوط به نهادهای تولیدی و پروژه های راهبردی است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)