برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

رونق تولید و اقتدار ملی نیازمند مهندسی فرهنگی است

فاطمه ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان اینکه رعایت استانداردهای تولید، یکی از ضروریات در تولید اسباب‌بازی است، اظهار داشت: طراحی و مهندسی فرهنگی صحیح برای انجام هر پروژه تولیدی یا فرهنگی باعث بالندگی و رشد آن ایده و تولید خواهد شد. در کشور ما برحسب شرایط موجود وقتی فردی تصمیم می‌گیرد بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌ها و طراحی و مهندسی صحیح تولیدکننده شود و متاسفانه با مشکلات بسیار زیادی مواجه می‌شود. 

وی افزود: برای راه‌اندازی هر کسب و کار و بخصوص تولید اسباب‌بازی در ابتدا ما نیاز به تحقیق و پژوهش و طراحی و مهندسی آن فکر و ایده داریم، سپس باید وارد مرحله اجرا شویم. با طراحی و مهندسی فرهنگی میزان خطای محاسبه شده حداکثر ۱۵درصد خواهد بود. به کارآفرین‌ها و تولیدکنندگان توصیه می‌کنم حتما از فعالان و طراحان مهندسی فرهنگی برای پیشرفت و اجرایی شدن طرح‌ها و ایده‌های خود استفاده کنند تا با شکست‌های شدید اقتصادی مواجه نشوند و از سوی دیگر تولیدات آنان نیز مورد توجه مردم قرار گیرد.

ابراهیمی اظهار کرد: رونق تولید یعنی ایجاد ساز و کارهای لازم در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط به منظور رفع موانع قانونی و تامین زیرساخت‌های واحدهای تولیدی و کاهش بروکراسی‌های اداری و تسریع در روند کسب مجوزها و بهبود فضای کسب و کار. رونق تولید، حاصل نخواهد شد مگر با ایمان و اعتماد به ظرفیت‌های بومی و چشم پوشیدن از بیگانگان و ایجاد روحیه خودباوری و امید در دل مسئوولین و متولیان اقتصادی کشور و در نهایت پرهیز از پذیرش غیرعالمانه تئوری‌ها و نظریه‌های تاریخ گذشته و غیربومی اقتصادی.

  سرمایه‌گذاری ۶۰۰ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در گردشگری خراسان رضوی

وی تاکید کرد: البته قطعا رونق تولید مستلزم ارتقاء کیفیت، تنوع در بسته‌بندی، تبلیغات و بازاریابی مدرن، استفاده از دانش و تکنولوژی و بهره‌مندی صحیح از فضای مجازی و آشنایی با علوم تجارت بین‌الملل است که بایستی مد نظر تولیدکنندگان و کارآفرینان قرار گیرد.

دبیر دپارتمان اسباب‌بازی اتحادیه صنف خرازی فروشان تهران و وابسته، گفت: ما خرسندیم که تولیدکنندگان اسباب بازی توانسته‌اند در این سال‌ها بخشی از نیازهای اسباب بازی کودکان کشور را تامین کنند. این همه تلاش و رشد تولید در حوزه اسباب‌بازی قابل تقدیر و ستودنی است.

وی ادامه داد: نگاهمان به پیشرفت هرچه بیشتر تولید اسباب‌بازی با کیفیت‌های بسیار عالی و قابل رقابت با اسباب‌بازی‌های اروپایی است، اما این همه تلاش فقط درصد کمی از نیازهای اسباب بازی کودکان این سرزمین را پاسخگو است. برخی از تولیدات استانداردهای لازم را ندارند و بعضی دیگر بخصوص عروسک‌ها بیشتر موزه‌ای و دکوری هستند و به اندازه کافی برای کودکان جذاب نیستند.

ابراهیمی تصریح کرد: داشتن مهندسی فرهنگی و پیوست فرهنگی در تولید اسباب‌بازی ایرانی یعنی تعریف کاراکترهای کارتونی و انیمیشن‌هایی برای تولیدات برتر ایرانی، ساخت عروسک‌های سالم با استاندارهای بهداشتی و درج گروه سنی درست بر روی بسته‌بندی‌های اسباب‌بازی.

دبیر دپارتمان اسباب‌بازی اتحادیه صنف خرازی فروشان تهران و وابسته، تاکید کرد: برای آموزش صحیح به تولیدکنندگان و ایجاد زوایای درست تولید و توزیع باید همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی برگزار شود و این روزنه‌ها در اتاق فکرهای تخصصی مورد بررسی قرار گیرند.

منبع: ایرنا