برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

اتاق اصناف تهران به مغازه حراج‌کننده در غرب شهر اخطار داد

«قاسم نوده فراهانی» رئیس اتاق اصناف تهران بعدازظهر شنبه ساعتی پس از درج خبری مبنی بر «سکوت اتاق اصناف مقابل ازدحام مردم برای شرکت در حراجی»، با خبرنگار ایرنا تماس گرفت و گفت: از سوی اتاق اصناف و نیروی انتظامی به فعالان این صنف به دلیل رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی تذکر داده شد.

وی افزود: بازرسان و ماموران نیروی انتظامی به محل مذکور اعزام شده اند تا در صورتی که فعالان این صنف نسبت به اعمال تذکرات داده سرپیچی کرده باشند واحد مذکور را پلمب کنند.

نوده فراهانی با بیان اینکه به دلیل محدودیت های در نظر گرفته شده برای مقابله با کرونا به هیچ صنفی مجوز حراج داده نشده است، ادامه داد: احتمالا این صنف نیز بدون مجوز نسبت به حراج اجناس خود اقدام کرده است. 

وی در پاسخ به این پرسش که پس از اعمال محدودیت ها تاکنون چه تعداد از صنوف متخلف پلمب شده است، گفت: از ٢٢ آبان ماه که طرح اعمال محدودیت های زمانی اجرا شد ٣٠ مغازه دو شهر تهران به دلیل اینکه اصناف خود را بعد از ساعت ١٨ بعدازظهر تعطیل نکرده بودند، پلمب شدند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران نیز ساعتی پیش در این باره اعلام کرد: با اصنافی که موجب ازدحام و شلوغی شوند برخوردار خواهد شد و از اصناف می خواهیم در این شرایط کرونایی از حراج اجناس خودداری کنند.

«حمید رضا گودررزی» عصر شنبه با اشاره به فیلم منتشر شده در فضای مجازی درباره ازدحام و تجمع شهروندان مقابل یکی از مغازه های پاساژی در غرب تهران افزود: در شرایطی که درپی تشدید شیوع کرونا ویروس محدودیت برای فعالیت ها در سطح شهر اعمال شده اصناف نباید تحت هیچ عنوانی از جمله حراج اجناس موجب تجمع شهروندان شوند.

  وام یک میلیون تومانی به حساب ۱.۵ میلیون سرپرست خانوار واریز شد

وی تصریح کرد: بی تردید با اقداماتی که توسط اصناف مختلف موجب تجمع شهروندان می شود برخورد خواهد شد و از اصناف هم درخواست می کنیم در چنین شرایطی دست به چنین اقداماتی نزنند.

به گزارش ایرنا یک واحد صنفی فعال در حوزه کیف و کفش در روزهای گذشته با تبلیغ در شبکه های اجتماعی از حراج اجناس خود در روز جمعه ٢٣ آبان‌ماه قبل از ساعت ١٨ خبر داده بود که این امر سبب تجمع حدود یکصد نفر از شهروندان تهرانی بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی شد.

از هفته گذشته به دلیل وضعیت بحرانی کرونا در پایتخت دو محدودیت جدید برای فعالیت اقتصادی و تردد شهروندان در تهران و سایر شهرها نیز اعلام شد که از جمله آن لزوم تعطیلی واحدهای صنفی از ساعت ۱۸ عصر و توقف فعالیت مترو و ناوگان اتوبوسرانی از ساعت ۲۰ بود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)