برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

۲۶ آبان؛ آغاز ثبت نام تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری فوق تخصصی

به گزارش روز یکشنبه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی در اطلاعیه ای شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی پزشکی را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش،  تمامی شرکت کنندگان در سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی که در مرحله اعلام نتایج اصلی این آزمون موفق به کسب قبولی نشده و همچنین دستیاران فارغ التحصیل امسال (با پایان دوره آموزشی تا تاریخ ۳۰ آبان ۹۹) در رشته‌های تخصصی بیماری‌های داخلی، کودکان، بیهوشی، روانپزشکی و جراحی عمومی که در شصت و هفتمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی موفق به کسب قبولی نهایی شده اند، می‌توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند.

همچنین تمامی متقاضیان تکمیل ظرفیت سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی پزشکی می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی http://sanjeshp.ir از تاریخ ۲۶ آبان تا اول آذر ۹۹ مراتب تمایل خود را به شرکت در مراحل تکمیل ظرفیت بنا به دستورالعمل مربوطه اعلام کنند.

یه گزارش ایرنا، سی و هفتمین دوره پذیرش دستیار رشته‌های فوق تخصصی بالینی پزشکی برای ۲۵ رشته فوق تخصصی روز پنج شنبه سوم بهمن ۹۸ برگزار شد. در این آزمون ۵۶۷ نفر ثبت نام کرده بودند که در نهایت ۴۸۴ نفر در آزمون شرکت کردند.

پس از آزمون کتبی داوطلبانی که حدنصاب نمره کتبی تراز شده را کسب کردند در آزمون شفاهی که با روش‌های PMP و OSCE و مصاحبه ساختارمند، شرکت کردند.

۴۸۷ نفر از متخصصین واجد شرایط در این دوره از آزمون شرکت کرده بودند که تعداد ۳۹۱ نفر از داوطلبان پس از انجام آزمون‌های کتبی و شفاهی موفق به اخذ مجوز حضور در مرحله انتخاب محل تحصیل شدند. ظرفیت رشته‌های فوق تخصصی پزشکی بالینی ۴۳۰ صندلی بود.

  تجارت ۱۵میلیارد دلاری ایران با اعضای سازمان همکاری شانگهای

نتایج نهایی سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی ۲۷ خرداد۹۹ اعلام شد و با توجه به میزان ظرفیت و تعداد شرکت کنندگان، بخشی از ظرفیت خالی ماند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)