برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

صدور ویزای الکترونیکی روسیه برای ایران از فوریه سال ۲۰۲۱

به گزارش ایرنا از میراث آریا، لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران در دیدار با علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: با پیشنهاد وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای توسعه گردشگری میان دو کشور موافق هستم، ایرانی‌ها آشنایی خوبی با روسیه دارند، در سال ۲۰۱۸ جام جهانی فوتبال که در این کشور برگزار شد، تعداد زیادی از گردشگران و هوادارن فوتبال ایران در آنجا حضور داشتند و از شهرهای مختلف روسیه بازدید کردند.»

سفیر روسیه در تهران با ابراز امیدواری از گسترش و توسعه گردشگری میان روسیه و ایران بعد از مهار کرونا گفت: از ماه فوریه سال ۲۰۲۱ در کشور روسیه ویزای الکترونیکی صادر می شود ایران هم جزء کشورهایی است که برای آن‌ها این ویزا صادر می‌شود.متأسفانه به همه گیری ویروس کرونا برخورد کردیم؛ قصد داشتیم همان نشستی را که با فعالان بخش خصوصی و گردشگری چین در قالب نشست بی تو بی برگزار کردیم در این کشور نیز اجرا کنیم تا موسسات خدمات گردشگری بین دو کشور با هم بیشتر آشنا شوند و ارتباط برقرار کنند.

تعداد گردشگران ایرانی به روسیه افزایش یابد

علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: مردم ایران، کشور روسیه را دوست دارند و علاقه‌مند هستند به این کشور سفر کنند، بنابراین تعداد زیادی از گردشگران ایرانی که به اروپا سفر می‌کنند، می‌توانند به روسیه نیز سفر کنند، علاقه‌مند هستیم تعداد گردشگران ایرانی به روسیه افزایش پیدا کند.

مونسان به روابط خوب سیاسی و اقتصادی ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: روسیه گردشگران زیادی دارد که به موضوع فرهنگ، تاریخ، موزه و طبیعت گردی علاقه‌مند هستند، رفت وآمدهای گردشگری می‌تواند شناخت مردم را از دو کشور زیاد کند و این موضوع به تعمیق روابط ملت ها کمک می‌کند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: شیوع ویروس کرونا برنامه‌ها و طرح های گردشگری را محدود کرد، قصد داشتیم مانند چین با هیاتی ۴۰ نفری به روسیه سفر کنیم و یک نمایشگاه صنایع‌دستی در آن کشور برگزار کنیم و به مدت چند شب برنامه شب‌های ایرانی را اجرا کنیم تا موسسات خدمات مسافرتی روسیه و ایران با فضای گردشگری ایران و روسیه آشنا شوند.

  قاچاق پوشاک پس از یک سال مبارزه از ۲.۶ به ۱.۸ میلیارد دلار کاهش یافت

وی به فاصله نزدیک جغرافیایی ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم بعد از کرونا گردشگران دو کشور به مقاصد ایران و روسیه سفر کنند، به همین منظور برنامه های ویژه‌ای در توسعه گردشگری تدارک دیدیم، با انجام این کار آمارهای گردشگری بین دو کشور را می‌توان افزایش داد.

نشست فعالان بخش خصوصی گردشگری ایران و روسیه در پساکرونا

مونسان لغو روادید گروهی را در زمینه توسعه گردشگری بسیار موثر دانست و اظهار داشت: برای توسعه گردشگری دو موضوع مهم است یکی لغو روادید گروهی و دیگری پرواز مستقیم که ما با روسیه هر دو موضوع را انجام داده ایم که با کمک دو کشور توسعه گردشگری تحقق پیدا خواهد کرد.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: کرونا  از بین برود برای اجرای برنامه و برگزاری نشست بزرگی با فعالان بخش خصوصی و گردشگری این کشور به روسیه سفر می کنیم.

مونسان با بیان این که توسعه گردشگری میان ایران و روسیه می‌تواند دو ملت را به یکدیگر نزدیک و شناخت‌ها را بیشتر کند از سفیران دو کشور ( کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو و لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران) خواست این موضوع را با جدیت پیگیری کنند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به طراحی و تدارک برنامه ویژه گردشگری ایران با روسیه اشاره کرد و گفت: بعد از مهار شیوع ویروس کرونا می‌توانیم گردشگری میان دو کشور را توسعه دهیم.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)