برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

نپوشاندن بینی انتقال کرونا را افزایش می‌دهد

فرهاد مصدق فوق تخصص ریه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مهمترین هدف از ماسک زدن جلوگیری از انتشار قطراتی است که همراه با تنفس خارج می شود. باید همه افراد از ماسک درست استفاده کنند تا انتقال ویروس کرونا از فردی به فرد دیگر به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: تنفس با ترشحات تنفسی از مسیر دهان، بینی، سطوح آلوده، تماس با دست آلوده و غیره می تواند تعیین کننده احتمال ابتلا به کرونا باشد.

به گفته این پزشک، ویروس کرونا بر اساس پروتئین های سطحی، آنتی ژن و ژنتیک متفاوت است و این موضوع شدت ابتلا به بیماری را متفاوت می کند.

وی افزود: هرگونه استرس فیزیکی، جسمی و روحی در شدت بیماری کرونا تاثیرگذار است و این استرس می تواند شامل ورزش های سنگین، فعالیت بدنی سنگین، استرس غذایی، داروهای مضر و غیره باشد.

مصدق تصریح کرد: مجموعه این عوامل و تاثیر روی یکدیگر باعث نتیجه گیری نهایی بدن و سیستم ایمنی فرد در شدت ابتلا به کرونا می شود.

با وجود اعلام کشف واکسن کرونا توسط یک شرکت دارویی و نزدیک به دستیابی چند شرکت دیگر اما هنوز این واکسن به تولید انبوه نرسیده است و همچنان برای شکستن پاندمی ویروس کرونا باید فاصله گذاری اجتماعی، پوشیدن ماسک و شستن دست ها را در اولویت قرار داد.

 بنابر اعلام روز دوم آذر ماه سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با فوت ۴۷۵ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۴ هزار و ۸۰۲ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

  راهکار جدید دارورسانی به بدن از طریق پوست

در همین شبانه روز  ۱۳ هزار و ۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۱۶۰ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ از ابتدای تشخیص تا امروز در کشور به ۸۵۴ هزار و ۳۶۱ نفر رسید.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)