برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ابهام فعالیت اقامتگاه‌های گردشگری مازندران در محدودیت‌های کرونایی

به گزارش ایرنا ، استان مازندران از شنبه هفته جاری به جای میزبانی از گردشگران به دلیل سرعت گیری شیوع ویروس کرونا مجددا وارد محدودیت های جدید کرونایی شد که بر اساس آن ورود غیربومیان به استان ممنوع است و در صورت تردد در خیابان ها و جاده ها جریمه می شوند ، اما با این وجود طبق گفته مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان ، اقامتگاه‌های گردشگری در تمامی شهرهای استان فعال هستند و با نصف ظرفیت می توانند مسافر و گردشگر پذیرش کنند.

ابهام در فعالیت این واحدها سبب شد تا رییس شورای شهر تهران هم اعلام کند که باز بودن مجموعه های اقامتی و گردشگری در استان های شمالی ، پایتخت‌نشینان را برای سفر به این استان ها تشویق می کند و خواستار تعطیلی مراکز رفاهی و خدماتی این مناطق شد.

گذشته از اظهار نظر رییس شورای شهر تهران و اینکه چگونه استان تهران با وجود محدودیت ها اجازه خروج بومیان خود را می دهد ، این پرسش برای شهروندان مازندرانی هم مطرح است که چرا با وجود ممنوعیت ورود و تردد غیربومیان در داخل استان همچنان مجموعه های گردشگری استان به فعالیت خود ادامه می دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مازندران روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگا ایرنا اظهار داشت : فعالیت مراکز رفاهی و قامتی استان بر پایه پروتکل‌های ابلاغی و به صورت ۵۰ درصد انجام می شود. 

سیف الله فرزانه در مورد دلیل فعالیت این مجموعه ها ، توضیح داد : همان طور که گفتیم تصمیم گیری درباره فعالیت همه بخش ها با ستاد ملی یا استانی مقابله با ویروس کرونا است و ما نمی‌توانیم خودسرانه دستور به تعطیلی هیچ مجموعه ای بدهیم.

  آسیب‌پذیری بیماران مبتلا به سرطان خون در برابر کووید ۱۹

وی ادامه داد : تا این لحظه که با شما (خبرنگار) صحبت می کنم هیچ مصوبه ای مبنی بر تعطیلی واحدهای اقامتی از سوی ستاد ملی و یا استانی مقابله با ویروس کرونا برای مجموعه میراث فرهنگی ارسال و ابلاغ نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت : ما آمادگی داریم در صورت ابلاغ ستاد تمامی فعالیت حوزه گردشگری را به حالت تعلیق درآوریم و پذیرش مسافر را ممنوع کنیم.

فرزانه در عین حال تعطیلی اقامتگاه های گردشگری را بی تاثیر توصیف کرد و افزود : در حال حاضر به دلیل عدم ورورد مسافر و گردشگر ، این مجموعه ها عملا مشتری ندارند و بیشتر غیربومیان حاضر در استان نیز دارای ویلا و منزل در استان هستند و نگرانی از این بابت هم وجود ندارد.

با این وصف قائم مقام ستاد مقابله با کرونا مازندران در تماس تلفنی خبرنگار ایرنا گفت که مراکز اقامتی باید تعطیل باشند.

حسین حسن نژاد افزود: تمامی مراکز اقامتی و گردشگری استان باید تعطیل باشند و فعالیت آنها خلاف مقررات است.

وی همچنین در مورد زمان بندی تعطیلی این مراکز نیز گفت: فعلا زمان مشخصی برای آنان در نظر گرفته نشده و باید تا اطلاع بعدی تعطیل بمانند.

طبق آمارهای رسمی بیش از سه هزار و ۵۰۰ مجموعه گردشگری تفریحی ، اقامتی و پذیرایی در مازندران وجود دارد. دستکم ۲۰۰ واحد از این تعداد مراکز اقامتی رسمی با ۷۶ هزار تخت هستند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)