برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

احتمال ابتلا به کرونا در مصرف‌کنندگان موادمخدر بیشتر از سایرین است

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا به نقل از کنگره بین المللی دانش اعتیاد، علی فرهودیان افزود: حدود یک سال گذشته ویروس کووید ۱۹ در جهان بروز یافت و ۱۰ ماه پیش در ایران موارد ابتلا به آن گزارش شد و در حال حاضر ایران یکیاز کشورهایی است که در حال مقابله با این بیماری است و وارد تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه شده است.

وی اظهار داشت: درباره موضوع اعتیاد و کرونا برای اولین بار مقاله‌ای توسط کشور ما تهیه شد که در انجمن جهانی طب اعتیاد نیز چاپ شده است. همچنین تحقیقاتی بر اساس پیمایش های جهانی در فاز یک و دو انجام گرفته و بر اساس آن مشخص شده که مصرف کنندگان مواد مخدر نسبت به سایر مبتلایان به ویروس کرونا، خدمات کمتری دریافت کرده‌اند.

جانشین رییس چهاردهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد و نشست آسیایی انجمن جهانی طب اعتیاد با بیان اینکه موضوع کرونا و اعتیاد از جمله مباحث مورد طرح در این کنگره خواهد بود، گفت: ایران جزو کشورهای پیشگام در مقابله با اعتیاد و کرونا است و برگزاری کنگره آسیایی طب اعتیاد در کشور می‌توانند نتایج موثری به همراه داشته باشد.

وی افزود: شواهد علمی حکایت از این دارد که حتی احتمال ابتلا به کرونا در مصرف کنندگان مواد مخدر بیشتر است؛ چرا که نه تنها سیستم ایمنی این افراد ضعیف تر از سایر افراد عادی است، بلکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط این افراد نیز کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

فرهودیان تاکید کرد: همچنین در صورت ابتلای مصرف‌کنندگان مواد مخدر به کرونا امکان بروز عوارض شدید ناشی از این بیماری در آنها بیشتر است.

  بی توجهی به شایعات و خرید فرآورده های گوشتی از محل مجاز

علاقه مندان برای کسب اطلاع بیشتر به وبسایت کنگره به نشانی www.ascongress.ir مراجعه کنند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۲۲ هزار و ۳۹۷ نفر رسید و تاکنون ۶۴۰ هزار و ۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۸۶۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

 ویروس کرونا عامل بیماری کووید۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰)  بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۶۰ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده اند. ایران از نظر تعداد فوت های کرونا و بدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت، نهمین کشور دنیا به شمار می‌آید. تعداد مرگ های ناشی از کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا بیش از ایران بوده است.

نخستین نشست آسیایی انجمن جهانی طب اعتیاد و چهاردهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد همانند سال های گذشته، با حضور و مشارکت صاحب نظران و فعالان حوزه های مرتبط در سطح ملی و بین المللی از ۱۳ تا ۱۶ آذر به صورت مجازی برگزار می شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)