برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

دعوت صنایع لبنی از دانش‌بنیان‌ها برای رفع ۲ نیاز فناورانه

به گزارش روز چهارشنبه از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به گفتمان‌سازی انجام گرفته توسط معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و بخش‌های مختلف این معاونت به ویژه معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری، صنایع مختلف هر روز نیازهای فناورانه خود را به شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور عرضه می‌کنند.

در واقع برخلاف روال قبلی که بسیاری از صنایع، نیازهای مبتنی بر فناوری را از طریق واردات و رجوع به شرکت‌های خارجی تامین می کردند، در حال حاضر صنایع و تولیدکنندگان بزرگ با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیازهای فناورانه خود را به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ارایه می‌کنند تا این شرکت‌ها، با تکیه بر داشته‌های فنی خود و با استفاده از توان جوانان مستعد در واحد تحقیق و توسعه شرکت به این نیازها پاسخ دهند.

در این راستا، صنایع بزرگ لبنی کشور برای تولید «کیت تشخیص سریع آنتی بیوتیک در شیر» و «تولید آنزیم و سوآپ ای‌تی‌پی تست» از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری که در این حوزه فعال هستند، برای رفع این نیاز دعوت کردند.

هر دو این محصولات برای کمک به افزایش سلامت و بهداشت محصولات لبنی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در صورتی که شرکت دانش‌بنیان و فناور بتواند اثبات کند که توان ساخت هر دو یا یکی از این محصولات را دارد، می‌تواند با انعقاد قرارداد با صنایع لبنی نسبت به تجاری‌سازی و تولید انبوه این محصولات اقدام کند.

معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیز این قراردادها را مورد حمایت قرار می‌دهد. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به نشانی اینترنتی شرکت کارگزار تبادل فناوری PROBLEM  مراجعه کنند.

  زلف تامین نان را به واردات گره نزنیم

همچنین هر ساله از سوی نهادهای مختلف وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، فهرستی از صدها نیاز فناورانه دیگر نیز منتشر می‌شود. شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور، می‌توانند با مراجعه به این فهرست‌های منتشره، تجهیزات، مواد و خدماتی را که توان تولید آن را دارند، انتخاب کنند تا با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری آنها را به تولید انبوه برسانند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)