برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

طرح آبیاری نوین اراضی کشاورزی میناب ۱۱ هزار نفر شغل ایجاد می‌کند

فریدون همتی روز یکشنبه در بازدید از این طرح اظهار داشت: این طرح با ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار مورد بهره برداری قرار گرفته و برای تجهیز این اراضی، ۶۵۰ متر لوله گذاری به قطر ۹۰۰ میلیمتر، ۳۶و نیم کیلومتر لوله گذاری با لوله پلی اتیلن به اقطار ۲۰۰ الی ۳۵۵ میلیمتر، ۱۰ کیلومتر لوله فولادی با قطر ۸۰۰، ۶۰۰ و ۴۰۰ میلیمتر و ۲۵۶ دستگاه حوضچه شیرآلات اجرا شده است.

وی ادامه داد: این طرح در بخش کشاورزی، جلوگیری از افت سطح آبخوان و فرونشست زمین در دشت میناب، حذف تلفات و افزایش راندمان آبیاری با به کارگیری روش های نوین، کاهش تعارض‌های اجتماعی ناشی از نبود کفایت آب و تأمین بخشی از مصارف کشاورزی دشت میناب از مخازن سدهای شمیل و نیان از جمله مزایای این طرح است.

درحال حاضر سطح زیر کشت محصول‌های زراعی میناب ۲۲ هزار و ۱۳۱ هکتار و تولید سالیانه ۸۸۲ هزار و ۹۶۵ تن است و محصول‌های باغی این شهرستان ۲۳ هزار و ۳۵۰ هکتار و تولید سالیانه آن ۱۷ هزار و ۲۷تن می‌شود.

تجهیز سه هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی دشت میناب به سیستم نوین آبیاری، ۸۵ درصد بهره‌وری آب را به دنبال داشته است.

این طرح بخشی از طرح احیای دشت میناب بوده و طرح احیای دشت میناب به سه شاخه شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم می شود که شامل اجرای پروژه های تسطیح نسبی، تجهیز و نوسازی اراضی است.

استاندار هرمزگان امروز به منظور بازدید و آغاز عملیات اجرایی چند طرح در حوزه کشاورزی و آب و فاضلاب به شهرستان میناب سفر کرده است.

شهرستان میناب با ۳۰۰ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری شرق بندرعباس قرار دارد.

  وزیرجهاد کشاورزی: تولید محصولات کشاورزی امسال به 130 میلیون تن می رسد

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)