برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

طرح پژوهشی استاد دانشگاه شیراز در کشور برتر شد

طرح پژوهشی دکتر زهره عظیمی فر استاد مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز با عنوان تحول بنیادین در کیفیت خدمات ترافیک با استفاده از سامانه‌های نهفته هوش مصنوعی در بین طرح‌های برگزیده دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور به عنوان برتر انتخاب شد.

این استاد مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز سه‌شنبه در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: بیش از یک دهه در حوزه کاربرد هوش مصنوعی در صنعت ترافیک به صورت جدی فعالیت کرده‌ام و طی دو سال گذشته موفق به ورود سامانه‌های جدید حوزه ماشین و هوش مصنوعی در کاربرد ترافیکی شدم.

عظیمی فر افزود: طرح تحول بنیادین در کیفیت خدمات ترافیک با استفاده از سامانه‌های نهفته هوش مصنوعی به شکل چشمگیری میزان هزینه را کاسته و دقت را نیز افزایش خواهد داد و همچنین باعث خواهد شد که اپلیکیشن‌های بسیاری وارد هوش مصنوعی در حوزه ترافیک شود.

وی ادامه داد: با استفاده از این طرح همزمان گستره اپلیکیشن‌ها در حوزه ترافیک زیاد خواهد شد و قیمت و هزینه نیز بسیار کاهش و در مقابل، دقت عملکرد سامانه‌ها بسیار افزایش خواهد یافت.

استاد مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز در ادامه بیان کرد: از بین تمام دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور حدود هشت طرح پژوهشی در سال ۹۹ به عنوان برتر شناخته شده است که از دانشگاه شیراز طرح من با عنوان تحول بنیادین در کیفیت خدمات ترافیک با استفاده از سامانه‌های نهفته هوش مصنوعی به عنوان برتر شناخته شده است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: این طرح به صورت کامل قابل اجرا و کاربردی است و هم اکنون آخرین سامانه دانشگاه شیراز در حوزه خودرو هوشمند در شهریورماه امسال از پلیس تهران مجوز بهره برداری اخذ شد و اکنون در استان هرمزگان مورد بهره برداری قرار گرفته که در این سامانه سیستم نهفته هوش مصنوعی نیز بکار رفته و اجرایی شده است.

  دانلود آهنگ گروه نوشه حاضر بودم

عظیمی فر افزود: روند جدیدی در دانشگاه شیراز در حوزه هوش مصنوعی اشیاء در دستور کارهای پژوهشی قرار دارد و این درحالی است که این موضوع در حال فراگیر شدن در جهان است و از مسئولان ملی و خصوصا استانی با توجه به تعداد بسیار دانشجویان مستعد در حوزه مهندسی کامپیوتر درخواست دارم که از لحاظ سیاستگذاری حمایت جدی از این بخش صورت گیرد.

او تاکید کرد: این ظرفیت در فارس و شیراز وجود دارد که این منطقه در حوزه هوش مصنوعی اشیاء در کشور سرآمد باشد و مدیران باید به صورت جدی و عملی از این بخش حمایت کافی داشته باشند.

استاد مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز خطاب به جوانان علاقه‌مند به این حوزه گفت: در حال حاضر انسان بدون درنظر گرفتن مرز می تواند نوآوری‌های خوب و ممتازی داشته باشد و اکنون در شرایط کرونا که بسیاری از مسائل به سمت مجازی شدن پیش رفته به جوانان تاکید می کنم که در حوزه ورود هوش مصنوعی به فرآیند یادگیری به صورت جدی بیاندیشند.

وی ادامه داد: فرآیند آموزش با وجود کرونا مسیری پیدا کرده است که در صورت مهار و کنترل این بیماری نیز تمام نخواهد شد زیرا دریچه‌ای تازه به روی جهان گشوده شده که باید جوانان ما در این عرصه پیشگام باشند.

عظیمی فر عنوان کرد: باید هوش مصنوعی وارد فرآیند یادگیری و آموزش شود و امیدوارم با حمایت مدیران کشوری و استانی راهکارهای جدید در حوزه یادگیری با استفاده از هوش مصنوعی در سطح استان فارس و دانشگاه شیراز ارایه شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)