برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

اجرای سامانه پیش‌بینی ماهواره‌ای سیلاب توسط یک دانش‌بنیان

به گزارش روز چهارشنبه از معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای حمایت‌ از شرکت‌های دانش ‌بنیان برای توسعه فناوری‌های کاربردی در این صنایع، اقدام به حمایت از مجموعه‌ای فناور کرده است تا بتوانند سامانه پایش ماهواره‌ای خود را توسعه دهند.

این شرکت دانش‌بنیان در عرصه ارائه خدمات هوشمند حوزه ژئوماتیک (سنجش از دور و GIS) است و پیش از آغاز سیلاب‌های اخیر به کمک سیستم هوشمند مانیتورینگ ماهواره‌ای خود بروز آب گرفتگی در جنوب غربی کشور را پیش‌بینی و به سازمان‌ها و مردم استان‌های درگیر سیل ارسال کرده بود.

این شرکت دانش‌بنیان با استفاده از پردازش داده‌های تولید شده خود مانند داده‌های ماهواره‌ای، وضعیت توپوگرافی، مدل‌های پیش‌بینی بارش، اطلاعات آب‌شناسی(هیدرولوژی) و غیره، مناطق و محدوده‌های با ریسک بالای سیلاب را مشخص کرده و به کاربران هشدارهای لازم را ارسال کرد.

در سیلاب هفته اول و دوم آذرماه هم این مجموعه فناور، علاوه بر هشدار سیلاب، به حوزه امدادرسانی برای تشخیص محدوده‌های سیلابی و آبگرفته با استفاده از پردازش تصاویر راداری به کمک سامانه طراحی شده در شرکت به یاری امدادگران شتافته است.  

به گزارش ایرنا، شرکت دانش‌بنیان یا شرکت متمرکز بر دانش (به انگلیسی: Knowledge enterprise)، به شرکت‌هایی گفته می‌شود که دانش و فناوری، جزیی جدایی‌ناپذیر از دارایی آن‌ها باشد،  قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات در ایران برای دستیابی به اقتصاد دانش‌بنیان در آبان ۱۳۸۹  به تصویب مجلس رسید و از دهه ۹۰ قوانین مربوط و زیرساخت های آن در کشور شکل گرفته و در حال اجرا است.

  مهلت ثبت نام دوره کاردانی علمی کاربردی تمدید شد

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)