برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

«پویا محمودیان» معاون دفتر غرب‌آسیا شورای جهانی صنایع‌دستی شد

به‌گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از میراث آریا، سی‌وهشتمین مجمع عمومی منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی روزهای جمعه و شنبه ۱۴ و ۱۵ آذرماه (۴ و ۵ دسامبر) به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با آرای اعضای شرکت‌کننده رسما به ‌عنوان معاون دفتر غرب آسیای منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ انتخاب شد.

محمودیان در این نشست گزارشی از مهم‌ترین اقدامات، فعالیت‌ها و برنامه‌های ایران خصوصا اقداماتی که در زمان همه‌گیری ویروس کرونا انجام شده است، در حضور رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی و رئیس دفتر منطقه‌ای  آسیا و اقیانوسیه این شورا ارائه کرد.

در این نشست آنلاین (برخط)، نمایندگانی از ۳۵ کشور جهان از جمله ایران، اندونزی، تایلند، کویت، مالزی، فلسطین، استرالیا، نپال، ازبکستان، قرقیزستان، عمان، قزاقستان و رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی از انگلستان حضور داشتند.

محمودیان در گزارش خود در این نشست آنلاین به طرح موضوعاتی در خصوص برگزاری نمایشگاه‌ها، بازارچه‌ها، آموزش‌های ارائه شده، صادرات صنایع‌دستی، مهر اصالت پرداخت و توضیحاتی را هم در خصوص حمایت‌های انجام‌شده از هنرمندان صنایع‌دستی در دوران کرونا ارائه کرد.

همچنین با توجه به موفقیت پروین اباذری، هنرمند ۳۶ ساله از روستای دارستان شهرستان سیرجان استان کرمان در رشته گلیم شیریکی‌پیچ و فاطمه شاکری، هنرمند ۲۳ ساله روستای بحیری استان بوشهر در رشته عبابافی در نمایشگاه مجازی و مسابقه صنایع‌دستی برتر تولیدشده در دوره کرونا، عکس‌ها و فیلم‌هایی از زندگی‌نامه و فعالیت این دو بانوی هنرمند پخش شد.

به گزارش ایرنا، در شهریور ماه ۹۹ پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جلسه ای آنلاین با هیئت‌مدیره منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی شرکت کرده بود و در آن جلسه انتخاب محمودیان به عنوان معاونت غرب آسیایی شورای جهانی صنایع‌دستی برای دوره ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ مطرح شد.

  تفاهم‌نامه‌همکاری شورای اسلامی استان تهران و کمیسیون ملی یونسکو به امضا رسید

در آن جلسه که ۲۳ نفر از اعضای منطقه آسیا و اقیانوسیه این شورا حضور داشتند یکی از موارد مطرح شده انتخاب معاونان مناطق شش‌گانه بود که هر چهار سال یک بار به صورت دوره‌ای در بین کشورهای عضو تغییر می‌کند.

 از بین ۱۲ کشور منطقه غرب آسیا، با توجه به اقدامات قابل توجه  ایران و بر اساس رویدادها و اقدامات انجام شده در کشورمان هم چنین بررسی سوابق فعالیت‌های معاون صنایع‌دستی کشور، پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به صورت مشترک با فردی از فلسطین برای دوره ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ به‌ عنوان معاونان غرب آسیای شورای جهانی صنایع دستی انتخاب شدند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)