برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آیا اشعه ماوراءبنفش خورشید انتقال ویروس کرونا را کاهش می‌دهد؟

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری ساینس‌دیلی، محققان همواره به دنبال الگوی انتشار  ویروس جدید کرونا هستند. در این راستا مطالعات مختلفی در مورد تاثیر فصل و آب و هوا  بر شیوع ویروس صورت گرفته که اغلب پیش‌بینی‌ها درست از آب در نیامده است.

مطالعات جدید با بررسی و آنالیز اطلاعات آماری مقاله‌های منتشر شده در این زمینه، نشان می‌دهد ویروس عامل کووید ۱۹ نسبت به اشعه ماوراء بنفش خورشید حساس است و انتقال و گسترش آن کاهش می‌یابد.

در ادامه این مطالعه محققان احتمال می‌دهند که عوامل محیطی دیگری از جمله دما و میزان رطوبت و بارش نیز در قدرت انتقال و انتشار ویروس موثر باشد؛ ولی تاثیر قطعی این عوامل بر نحوه انتشار ویروس عامل کووید ۱۹ تاکنون در پرده‌ای از ابهام باقی‌ مانده‌ است.

در این مطالعه آمده است تاثیر اشعه ماوراء بنفش خورشید در کاهش انتقال و گسترش ویروس جدید کرونا در مقابل تدابیری مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، ممنوعیت سفر و دورهمی‌های خانوادگی و رعایت بهداشت فردی و شستن دست‌ها بسیار ناچیز است.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه همه‌گیر (pandemic)  به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

  دانش‌بنیان‌های حوزه معدن برای رفع نیازهای فناورانه صنایع فراخوانده شدند

انگلیس اولین کشوری است که واکسن فایزر را تایید کرد و واکسیناسیون در این کشور از چند روز پیش آغاز شده است.
نتایج این مطالعه در  National Academy of Sciences منتشر شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)