برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

قاچاق پوشاک پس از یک سال مبارزه از ۲.۶ به ۱.۸ میلیارد دلار کاهش یافت

« حمیدرضا دهقانی‌نیا» پنجشنبه شب در گفت و گویی تلویزیونی افزود: در مدت یک سال مبارزه با قاچاق پوشاک ۹۰۰ تا ۸۵۰ میلیون دلار قاچاق پوشاک به کشور کاهش یافت و این آورده اقتصادی به ظرفیت تولید کنندگان داخلی اضافه شده است.

وی بر مبارزه بر قاچاق پوشاک به کشور تاکید کرد و گفت: انتظار داریم با استمرار بازرسی ها در تمام استان ها مبارزه با قاچاق پوشاک به کشور برای توسعه چرخه تولید پوشاک ایرانی به طور جدی مورد توجه بازرسان سازمانهای صمت استانها قرار گیرد.

دهقانی نیا از طرح تشدید مبارزه با قاچاق پوشاک از هفته آینده گفت و ادامه داد: ستاد مبارزه با قاچاق تاکنون در زمینه جلوگیری و کاهش قاچاق پوشاک تلاش کرده و از هفته آینده این طرح با جدیت بیشتری دنبال و تشدید خواهد شد.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: ستاد همچنان مبارزه با قاچاق پوشاک را ادامه می دهد و در سال ۹۹ بیش از ۲۱ هزار پرونده قاچاق پوشاک به مراجع قضایی ارسال شده است.

دهقانی نیا، خواستار ثبت تولید پوشاک در کشور شد و گفت: انتظار ما از همه دستگاه های اجرایی به خصوص وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که هرگونه تولید پوشاک را در کشور ضابطه مند کند و به تولیدی ها نیز اعلام شود که تولید خود را در مراجع قانونی ثبت کنند.

 نایب رییس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک نیز یادآورشد که از آبان ماه سال قبل مبارزه با قاچاق پوشاک به کشور آغاز شد، نتایج آن قابل توجه بود، اما افزایش تابلو برندهای پوشاک قاچاق نگرانی تولیدکنندگان را در کشور بیشتر کرده است.

« بهرام شهریاری» افزود: متاسفانه اکنون شاهد آن هستیم بیش از ۵۰ درصد برند پوشاک قاچاق به مجتمع های تجاری بازگشته است، ضمن اینکه با شیوع بیماری کرونا عرضه قاچاق پوشاک نیز فرق کرده است.

  اولین رویداد استارتاپی زالوی طبی برگزار می‌شود

همچنین یک تولید کننده پوشاک در این برنامه تلویزیونی گفت: در ۲  سال گذشته ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای مبارزه با قاچاق پوشاک زحمات زیادی را متحمل شده  اما ما اکنون نگران این هستیم که بار دیگر قاچاق پوشاک به کشور افزایش یابد.

« شاهرخ جعفری» افزود: در حالی که قرار است از تولیدکنندگان پوشاک در کشور حمایت شود چطور در مراکز تجاری بار دیگر عرضه پوشاک خارجی که به صورت قاچاق وارد کشور می شود، افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه اکنون بیش از ۲۰ درصد پوشاک در بازار به صورت قاچاقی وارد کشور شده است، ادامه داد: سود قاچاق برای قاچاقچیان جذابیت  مضاعف دارد و  همواره عده ای به دنبال قاچاق پوشاک به کشور هستند.

این تولید کننده پوشاک با بیان اینکه  اکنون تابلو پوشاک قاچاق برند بیشتر شده است، تصریح کرد: صنعت پوشاک می تواند از خروج ارز جلوگیری و برای کشور ارزآوری داشته باشد و میزان اشتغالزایی را در کشور افزایش دهد، اما قاچاق این مزیت های بزرگ را از کشور ما گرفته است.

یک کارشناس اقتصادی نیز در این برنامه تلویزیونی یادآورشد که  خوشبختانه ۹  ماه مبارزه با قاچاق پوشاک دستاوردهای خوبی برای تولیدکنندگان پوشاک داشت و این در تحرک بازار تولید پوشاک در کشور بسیار تاثیرگذار بوده است.

« علیرضا رضایی » افزود: متاسفانه از  آذر ماه سال جاری مبارزه با قاچاق پوشاک به کشور متوقف شده است و برای رفع نگرانی تولیدکنندگان، باید ستاد مبارزه با قاچاق کالا بار دیگر مبارزه با قاچاق پوشاک را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهد.

گردش مالی بازار پوشاک ایران معادل ۸ میلیارد دلار در سال است و  هم اکنون ۱.۸ میلیارد دلار پوشاک از طریق قاچاق وارد کشور می شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)