برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تولید پماد جدید سوختگی و ترمیم زخم بستر توسط یک دانش‌بنیان

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی صندوق نوآوری وشکوفایی، احمد صادقی مدیر عامل این شرکت دانش بنیان توضیح داد: از یک پماد سوختگی انتظار می‌رود که ضمن کاهش سریع درد و سوزش، از تاول زدن هم جلوگیری کند که پماد «ریکاو» نه‌تنها این ویژگی‌ها را دارد بلکه در صورت مواجهه با سوختگی جلدی خیلی شدید می‌تواند پوست بیمار را نیز ترمیم کند.

وی افزود:‌ پماد سوختگی «ریکاو» با ماهیت کالای مصرفی و دارویی، اثرات سه‌گانه درمانی شامل ضد درد بودن، ترمیم زخم و کاهش جای سوختگی را در درمان انجام می‌دهد و از ایجاد تاولهای جدید نیز جلوگیری می‌کند.

صادقی در مورد کاربردهای دیگر این دارو نیز گفت: کاربرد اصلی «ریکاو» برای درمان انواع سوختگی‌های درجه اول و درجه دوم است،  علاوه بر این پماد ریکاو برای درمان سوختگی‌های درجه سوم، سوختگی‌های حاصل از لیزر درمانی و پرتودرمانی، سوختگی پای بچه یا همان ادرار سوختگی، زخم پای دیابتی و درمان شقاق سینه مادران شیرده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از کاربردهایی که بر اثر تجربه به ویژگی‌های این محصول اضافه شده است درمان زخم بستر در تمامی مراحل حادث شدن زخم است زیرا زخم بستر در مراحل مختلف به درمان‌های مختلف مانند برش بافت نیاز دارد اما اگر از این پماد استفاده شود قابلیت ترمیم برای بافت‌های از بین رفته درشت و کوچک را دارد.

وی در مورد برنامه‌های آینده شرکت برای تولید محصولات دانش بنیان دیگر افزود: گسترش واحد تحقیق و توسعه یکی از برنامه‌های کلیدی و اساسی شرکت است به‌طوری‌که ۲۰ درصد از نیروی شرکت در بخش تحقیق و توسعه R&D شرکت فعالیت می‌کنند و حدود ۱۸ نفر متخصص در زمینه‌های پزشکی، داروسازی و دکترای تخصص‌های مرتبط در این واحد مشغول به فعالیت هستند.
وی نیروهای شاغل در این شرکت را ۸۰ نفر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۳ محصول دیگر تولید شده است که در مرحله دریافت گواهی دانش بنیانی هستند و محصولات دیگری نیز در مرحله دریافت پروانه تولید قرار دارند.
صادقی در خصوص صادرات نیز توضیح داد: برای فراهم کردن امکان صادرات محصولات شرکت، در نمایشگاه تایلند حضور داشتیم و مذاکراتی نیز با کشورهای روسیه، پاکستان و افغانستان در حال انجام است، اما هنوز به حجم قابل قبول صادراتی نرسیده‌ایم زیرا صادرات دارو به کشورهای دیگر و ثبت آن در کشورهای هدف نیازمند زمان و هزینه زیادی است.
او همچنین افزود:  این شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی مبلغ سه میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش دریافت کرد، تسهیلات صندوق نوآوری از حداقل‌های مورد انتظار شرکت فراتر بوده است.

  یارانه خرید تجهیزات آزمایشگاهی از ایران ساخت افزایش یافت

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)