برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

حمایت مشترک ایران و چین از ۶ طرح پژوهشی مقابله با کرونا

به گزارش روز چهارشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اواخر سال گذشته صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری و آکادمی علوم چین همکاری جدیدی را آغاز کردند.

در این همکاری حمایت از طرح‌های پژوهشی در زمینه مقابله با کرونا مد نظر بود. هدف از این اقدام نیز ایجاد بستری برای حمایت از پژوهشگران و محققان است. پس از آغاز این همکاری پژوهشگران دو کشور طرح‌های پژوهشی این حوزه را ارسال کردند و در نتیجه این همکاری ۶ طرح پژوهشی در سه حوزه ساخت کیت تشخیصی، تولید دارو و تولید واکسن برای حمایت مشترک تایید شدند.

همچنین همتایابی میان پژوهشگران ایرانی و چینی به جای اعلام فراخوان از جمله اقدامات قابل توجه در این همکاری مشترک است که با هدف تسریع در انجام طرح های پژوهشی انجام شد.

بر اساس این گزارش، آکادمی علوم چین (CAS) در نوامبر سال ۱۹۴۹ تاسیس شد. این آکادمی بالاترین موسسه آکادمیک و همچنین مرکز پژوهشی جامع علوم در چین است که نقش بسیار موثری در انجام تحقیقات منجر به تولید فناوری داشته و دارد. با توجه به این موضوع در سال ۱۳۹۴ همکاری مشترک صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری و این آکادمی شروع شد و تا کنون پنج فراخوان با عنوان صندوق علمی مشترک راه ابریشم منتشر شده است.

با این فراخوان‌ها فعالیت‌های پژوهشی مشترک میان محققان ایرانی و آکادمی علوم چین در قالب «پروژه‌های تحقیق و توسعه مشترک» و همچنین «برگزاری کارگاه‌های مشترک» انجام می‌شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  تاثیر چاقی همسران بر بیماری قلبی مردان