برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

نمایشگاه جهانی هنر توکیو ۲۰۲۱ باحضور ایران برگزار می‌شود

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا ، در راستای توسعه همکاری‌های فرهنگی، حضور هنرمندان و چهره‌های شاخص هنری کشور و شرکت در نمایشگاه‌های برجسته بین‌المللی در ژاپن، همچون سال گذشته با پیگیری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن، نمایشگاه جهانی هنر ژاپن (ART FAIR ۲۰۲۱) یکی از مهمترین رویدادهای بین‌المللی در توکیو برگزار می‌شود و عنوان رایزنی فرهنگی کشورمان در ژاپن نیز به عنوان مشارکت کننده در این رویداد مهم در پوستر نمایشگاه به درج رسیده است.

در سال ۲۰۲۰ میلادی نیز، برای اولین بار با پیگیری و مشارکت رایزنی فرهنگی و همراهی سفارت کشورمان در ژاپن، مؤسسه هنرهای معاصر ایران و اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، زمینه حضور ایران در این رویداد مهم بین‌المللی فراهم شد و رایزنی فرهنگی ایران اثر هنرمند برجسته ایرانی رضا لواسانی با عنوان «زندگی» را معرفی کرد که در کتاب نمایشگاه به چاپ رسید، اما متأسفانه به دلیل شیوع کرونا در فروردین سال ۱۳۹۹، اجرای آن لغو شد.

این نمایشگاه و رویداد بزرگ فرهنگی و هنری در سطح بین‌المللی از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است و به لحاظ وسعت اولین و به لحاظ فروش آثار هنری با حدود ۳ میلیارد ین (۲۸ میلیون دلار) در سال ۲۰۱۹ مقام دوم را به خود اختصاص داده و مخاطبان و بازدیدکنندگان فراوانی را از سراسر جهان جلب می‌کند.

براساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این نمایشگاه کشورهای مختلف، وزراتخانه‌ها و مؤسسات، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، موزه‌ها، گالری‌ها، رسانه‌ها و … همکاری و مشارکت دارند.

  باکتری‌های دهانی به گسترش سرطان روده بزرگ کمک می‌کنند

به گزارش ایرنا، جمهوری اسلامی ایران در گذشته نیز از طریق برگزاری هفته های فرهنگی و نمایشگاه های مختلف صنایع دستی و آثار هنری شامل عکس و نقاسی و تابلو فرش و …. به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اینگونه رویدادها حضوری پررنگ داشته و با برطرف شدن مشکل کرونا در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

بیشتر آثار هنری شامل صنایع دستی استانها و پیرامون آنهاست. بسیاری از اینگونه نمایشگاهها و جشنواره ها کماکان در فضای مجازی ادامه داشته است و مورد استقبال ملل مختلف قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)