برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

حال عمومی ۳ داوطلب تزریق واکسن ایرانی کرونا خوب است

دکتر حامد حسینی در مورد وضعیت عمومی این افراد به خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا گفت: بر اساس آخرین اطلاعات شب گذشته (سه شنبه شب) همه چیز با روند مطلوبی پیش می رود.

وی افزود: ویزیت مجریان مطالعه (اساتید متخصص عفونی) علاوه بر ویزیت های معمول متخصصان طب اورژانس مستقر در هتل محل اقامت این داوطلبان، از این افراد به عمل آمده است.

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: بر اساس پروتکل‌ طرح مطالعات واکسن ایرانی کرونا، سه داوطلب باید به مدت هفت روز در هتل تحت نظر باشند که این کار در حال انجام است.

حسینی در پاسخ به این سوال که این واکسن طی چه پروسه‌ای به چهار نفر باقیمانده مرحله اولیه مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا تزریق می‌شود، گفت: نتایج چند روز اول پیگیری تزریق به کمیته پایش داده و ایمنی مطالعه اعلام می شود و آنها پس از بررسی های لازم و در صورت مطلوب بودن نتایج این دوره، اجازه تزریق به چهار داوطلب بعدی را صادر می کنند.

وی ادامه داد: به احتمال بسیار زیاد جلسه ایمنی بر اساس پروتکل باید ابتدای هفته آینده برگزار شود.

اولین تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با نام “کُوو ایران برکت” روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، روی داوطلبان انجام شد.

نخستین داوطلب این واکسن طیبه مخبر فرزند محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و دو نفر از مسوولان این ستاد بودند.    

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  آمادگی صندوق نوآوری و شکوفایی برای همکاری کارشناسی در بازار سرمایه