برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آزمایش سریع و دقیق تشخیص پادتن کووید ۱۹

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری ساینس‌دیلی، در این تحقیقات آزمایش پادتن با تجزیه و تحلیل سرم، پلاسما و خون کامل انجام شد و محققان توانستند واکنش ایمنی هر داوطلب را در برابر ویروس کووید ۱۹ و باکتری کلستریدیوم تتانی با دقت بالایی تجزیه و تحلیل کنند.

در حال حاضر محققان توسعه یک پلتفرم تشخیصی جدید موسوم به AVA را برای انجام این نوع آزمایش جدید در دست دارند.

این پلتفرم امکان دستیابی به یک تصویر جزئی از پادتن‌های موجود در بدن و شدت واکنش این پادتن‌ها در برابر کووید ۱۹ را فراهم می‌کند.

این پلتفرم علاوه بر حصول اطمینان از وجود پادتن‌ها در بدن، قابلیت تشخیص میزان پایداری ایمنی ایجاد شده توسط پادتن‌ها را نیز دارد.

اکنون محققان در تلاش هستند تا با توسعه این پلتفرم آن را به یک ابزار تشخیصی برای بیماری‌های کنونی و پاندمی‌های احتمالی آینده تبدیل کنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شرکت فایزر آمریکا روز ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۹ اعلام کرد که این شرکت به واکسن کرونا دست یافته و این واکسن تا ۹۰ درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر عمل کرده است.

شرکت “مادرنا”، که یک شرکت آمریکایی است روز دوشنبه ۲۵ آبان ماه ۹۹ اعلام کرد که واکسن تولیدی این شرکت برای کرونا تا حدود ۹۵ درصد موثر بوده و ایمنی ایجاد کرده است.

  ۲۹ دستگاه ملزم به مشارکت توسعه گردشگری کشور شدند

دانشگاه آکسفورد نیز نتایج مرحله آزمایش انسانی واکسن کرونا تولیدی خود را اعلام کرده که براساس آن این واکسن تا ۷۰ درصد باعث جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹ می‌شود و در صورت بالا بردن دوز می‌تواند تا ۹۰ درصد نتیجه‌بخش باشد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)