برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

دانشجویان امیرکبیر با کسب یک مهارت عمده دانش‌آموخته می‌شوند

احمد معتمدی روز سه شنبه در گرامیداشت روز پژوهش در دانشگاه امیرکبیر افزود: برنامه راهبردی دانشگاه تدوین شد و براساس آن ارتقای رتبه دانشگاه در سطح بین المللی و قرار گرفتن در بین دانشگاه های نسل سوم در دستور کار قرار گرفته است. برنامه اجرایی این اهداف تدوین شده و در راستای آن حرکت می کنیم.

وی تاکید کرد: براین اساس اکنون دانشگاه در چهار رتبه بندی بین المللی مهم جهانی حضور دارد و براساس این رتبه بندی ها میان دانشگاه های صنعتی قدیمی کشور رتبه های اول و دوم را کسب کرده است.

معتمدی یادآور شد: قرار گرفتن در جمع دانشگاه های نسل سوم با هدف تاثیر بر جامعه و اقتصاد کشور از اهداف این دانشگاه است. در سال جاری قراردادهای صنعتی دانشگاه افزایش یافت؛ به نحوی که بودجه پژوهشی دانشگاه در این حوزه چند برابر سال گذشته افزایش یافته است.

رییس دانشگا امیرکبیر خاطرنشان کرد: حدود ۱۴ شرکت فناور و دانش بنیان در دانشگاه مشغول فعالیت بودند که اکنون تعداد این مراکز به ۲۸۸ شرکت افزایش یافته و هزار و ۵۰۰ نفر در این مراکز مشغول فعالیت هستند.

وی اظهار داشت: برنامه داریم در تمامی دانشکده ها مراکز نوآوری راه اندازی شود. تاکنون در ۵ دانشکده مراکز نوآوری راه اندازی و افتتاح شده است و این مراکز در سه دانشکده دیگر نیز افتتاح خواهد شد.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآور شد: افزایش مهارت افزایی دانشجویان از دیگر برنامه های راهبردی دانشگاه به شمار می رود. این برنامه به نحوی برنامه ریزی شده است که هر دانشجو پس از فارغ التحصیلی حداقل یک مهارت عمده را کسب کرده باشد.

  واکنش ایمنی کودکان مبتلا، چراغ راه تولید واکسن کرونا

معتمدی عنوان کرد: این برنامه در سال جاری ابلاغ و بودجه خوبی نیز برای آن تعیین شده است. همچنین براساس این برنامه قرار است هر دانشجو در زمان تحصیل خود در صنعت حضور یابد.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در حوزه بین الملل نیز قراردادها و تفاهم نامه های خوبی منعقد شده و نسبت به گذشته رشد مطلوبی داشته است. به طور مثال امسال جذب دانشجوی خارجی دانشگاه نسبت به سال گذشته کاهشی نداشته است.

معتمدی در باره بازنگری برنامه درسی و آموزشی دوره کارشناسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برنامه داریم تا پایان سال تحصیلی برنامه های درسی سایر مقاطع تحصیلی نیز بازنگری شوند.

وی تاکید کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده خوابگاه های این دانشگاه ارتقا رتبه داشته اند؛ به نحوی که دیگر خوابگاه رتبه ۴ و ۵ در دانشگاه وجود ندارد و سطح خوابگاه های دانشگاه به رتبه های یک و دو ارتقا یافته است.

به گزارش ایرنا، هفته ملی پژوهش ۲۲ تا ۲۸ آذر ماه برگزار می شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)