برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آزمایشگاه تحقیقات نورولوژی و سلول‌های بنیادی در شیراز گشایش یافت

عباس رضاییان زاده، شنبه در آیین گشایش این آزمایشگاه افزود: حمایت از تحقیقات مشترک بین رشته‌های بالینی و علوم پایه از سیاست‌های راهبردی این معاونت و با هدف تولید علوم کاربردی است و افتتاح این آزمایشگاه مشترک نیز در راستای همین سیاست و با رویکرد هم‌افزایی توانمندی‌های پژوهشی حیطه‌های بالینی و علوم پایه انجام می‌شود.

افشین برهانی حقیقی، رییس مرکز تحقیقات نورولوژی بالینی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شیراز نیز در این مراسم اظهار داشت: هدف اصلی این آزمایشگاه، ایجاد مدل بیماری‌های مغز و اعصاب در حیوانات آزمایشگاهی و استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان این بیماری‌هاست.

مهدی دیانت پور، رییس مرکز تحقیقات فناوری سلول‌های بنیادی دانشگاه علو پزشکی شیراز هم بیان کرد: از تجهیزات موجود در این آزمایشگاه می‌توان به جدیدترین مدل میکروسکوپ فلورسنت، سیستم ایجاد هایپوکسی در شرایط برون تنی، دستگاه جراحی استریوتاکسیک و سیستم القای بیهوشی ویژه حیوانات آزمایشگاهی اشاره کرد.

در این آیین اعلام شد: بخشی از تجهیزات پیشرفته این آزمایشگاه از سوی دکتر محمدسعید صالحی، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات نورولوژی بالینی و دکتر ساره پندآموز، خریداری شده و بخشی دیگر از سوی دانشگاه ریگنسبورگ آلمان اهدا شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  فضای مجازی راهکاری برای مقابله با کرونا