برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

زمین یک قمر کوچک نیز دارد

به گزارش روزنامه دیلی دیلی میل، ستاره شناسان پروژه Catalina Sky Survey سیارکی را در آسمان ردیابی کردند که در منطقه جاذبه زمین قرار دارد و حدود سه سال است که به دور زمین می چرخد.

این سیارک که در ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن) کشف شد، ۶ تا ۱۲ فوت (۲ تا ۴ متر) قطر و درخشندگی سیارک‌های نوع C را دارد؛ اکنون این سیارک به عنوان یک «ماه کوچک» شناخته می‌شود.

سیارک های نوع C غنی از کربن و بسیار شایع هستند.کشف این سیارک خبر شگفت‌انگیز محسوب می شود زیرا تاکنون بیش از یک میلیون سیارک کشف شده اند، اما این دومین سیارکی است که به دور زمین می‌چرخد.

با وجود اینکه بیش از یک میلیون سیارک شناخته شده در منظومه شمسی وجود دارد اما این دومین سیارکی است که به دور زمین می چرخد.

Catalina Sky Survey، پروژه ای است که سازمان فضایی آمریکا (ناسا) بودجه آن را تامین می کند و توسط برنامه «رصد اشیاء نزدیک به زمین» (NEOO) تحت «دفتر هماهنگی دفاع سیاره» (PDCO) پشتیبانی می شود.

در سال ۲۰۰۶ محققان پروژه Catalina Sky Survey، موفق به شناسایی سیارکی به اندازه یک خودرو شدند و نام آن را « ۲۰۰۶ RH۱۲۰ » گذاشتند؛ این سیارک کمتر از یک سال پس از کشف نیز به دور زمین می‌چرخید اما سپس مکان چرخش آن تغییر کرد و شروع به چرخش به دور خورشید کرد. 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  هرمزگان مستعد کشت میوه گرمسیری چیکو