برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

سطح مبارزه با ملخ صحرایی به بیش از ۹ هزار هکتار رسید

«سید محمدرضا میر» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی افزود: طبق آخرین گزارش‌ها، هجوم مجدد دسته‌های بزرگ ملخ صحرایی از شبه جزیره عربستان و شاخ آفریقا به چهار استان جنوبی کشور از جمله بوشهر، هرمزگان،  فارس و سیستان و بلوچستان و جزیره کیش است.
وی با بیان اینکه طی روزهای اخیر ورود ملخ صحرایی به جزیره کیش کنترل شده است اظهار داشت: با پیگیری های استانداری و رییس جهاد کشاورزی استان، عملیات شیمیایی مبارزه با ملخ صحرایی در استان خوزستان از امروز شروع می شود.
به گفته وی، استان خوزستان یکی از بزرگترین استان های تولیدکننده گندم در کشور است که از اهمیت ویژه ای در بخش کشاورزی برخوردار است.
سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به این‌که ریزش‌های امسال ملخ صحرایی نسبت به سال گذشته تفاوت دارد گفت: امسال تعداد ریزش کانون ملخ‌ها کاهش داشته اما حجم سه برابری نسبت به سال گذشته را داریم.
وی اضافه کرد : امسال شاهد ریزش ملخ های نابالغ هستیم که به  دلیل تغذیه مدام  درحال حرکت هستند که همین امر فرایند عملیات مبارزه با این آفت را دشوار کرده است.
وی یادآور شد: سال گذشته تعداد ریزش کانون ملخ های بالغ بالا بود به همین دلیل برای تخم ریزی جابجایی کمتری داشتند و فرایند مبارزه آسان تر بود.
میر با تاکید بر این‌که تلاش داریم هیچ خسارتی به اراضی باغی و زراعی استان های جنوبی کشور وارد نشود افزود: اکنون در حال مبارزه با ملخ صحرایی هستیم و مشکلی دراین خصوص وجود ندارد اما برای ادامه این فرایند باید اعتبار لازم تامین شود.
وی تصریح کرد: سازمان حفظ نباتات کشور امسال برای مبارزه با این آفت در سطح مذکور ۸۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با تصویب سازمان برنامه و بودجه کشور، تاکنون ۲۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته که به استان ها ارسال شده است.
وی علت هجوم ملخ صحرایی را شرایط آب و  هوایی و دمای مساعد استان های جنوبی کشور دانست و تصریح کرد:  اکنون اکیپ های سازمان حفظ نباتات کشور آمادگی مقابله با هجوم ملخ صحرایی از شبه جزیره عربستان و  شاخ افریقا را دارد و هیچ نگرانی در این خصوص  نداریم.
سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: سموم، ماشین آلات، ادوات، تجهیرات و خودرو لازم برای مبارزه با این آفت در استان های جنوبی کشور تدارک شده است. با توجه به توصیه‌های  سازمان فائو در حجم ریزش ملخ صحرایی به کشور، پیش‌بین می‌شود عملیات مبارزه با این آفت در سطح بیش از یک میلیون هکتار انجام شود.

  کرونای انگلیسی به کره جنوبی رسید

به گزارش ایرنا،  ۳۰بهمن ماه امسال ریزش ملخ صحرایی توسط دیده بانی سازمان حفظ نباتات کشور در استان‌های جنوبی کشور مشاهده شد.
سال گذشته مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۷۵۰ هزار هکتار از ۹ استان جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و خراسان جنوبی عملیاتی شده بود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)