برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

معاون منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی: آینده روشنی برای ملایر می‌بینم

کِوین موری عصر دوشنبه در پایان بازدید از ظرفیت‌های منبت ملایر در جمع خبرنگاران افزود: از استقبال خوب مردم ملایر تشکر می‌کنم، این استقبال ما را تحت تاثیر قرار داد.

وی بیان کرد: دانش و هنر این شهر برای مردمانش مهم و موزه‌ها و کتابخانه‌هایش معروف است.

معاون منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی روند آموزش هنر منبت در مدارس و آموزشگاه‌های این شهر را دارای اهمیت بالایی دانست و بیان کرد: ثبت جهانی منبت ملایر تنها آغاز کار است.

موری با بیان اینکه موفقیت در ثبت این هنر به هنرمندان آن برمی‌گردد ادامه داد: رویای ثبت منبت را فعالان این حوزه باید به حقیقت تبدیل کنند.

وی خطاب به فعالان مبل و منبت ملایر گفت: اگر منبت ثبت جهانی شود می‌توانید در گروه متخصص شهرهای منبت‌کاری عضو شوید.

معاون منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی تاکید کرد: اگر منبت ملایر ثبت جهانی شود، حمایت ما را در پی خواهد داشت.

هیاتی متشکل از دکتر «غاده حجاوی» رییس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی، «کِوین موری» معاون منطقه آسیا و اقیانوسیه در شورای جهانی صنایع دستی و «ویدا توحدی» مسوول ثبت شهرهای ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مشاور در امور توسعه و ترویج صنایع دستی کشور برای پیگیری پرونده ثبت جهانی منبت روز دوشنبه به ملایر سفر کردند.

در این سفر یکروزه بازرسان شورای جهانی صنایع دستی مورد استقبال باشکوه مردم و فعالان مبل و منبت در دریاچه کوثر قرار گرفتند و پس از شرکت در نشست ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی، از ظرفیت‌های منبت این شهر بازدید کردند.

  نحوه ثبت‌نام آزمون ارشد ناپیوسته و المپیاد علمی-دانشجویی اعلام شد

همچنین در این سفر شهردار ملایر کلید شهر ملی منبت که روی چوب منبت کاری شده بود به بازرسان شورای جهانی صنایع دستی هدیه کرد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس(