برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ایران و روسیه در جست وجوی راه های توسعه تراز تجاری

به گزارش چهارشنبه ایرنا، کاظم جلالی پ سرگئی کاتیرین در این دیدار ضمن بررسی مشکلات موجود در مسیر گسترش روابط تجاری ایران و روسیه، راه‌های توسعه همکاری‌ها بین بخش خصوصی دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

رئیس اتاق صنعت و بازرگانی روسیه در این دیدار ضمن اشاره به علاقه تجار و بازرگانان روسی برای همکاری و حضور در بازار ایران بعنوان یک بازار بزرگ و دارای زمینه های فراوان همکاری، بازار روسیه را نیز کاملا باز و مشتاق برای استفاده از کالاهای ایرانی دانست و خواهان افزایش حضور فعالان بخش خصوصی و تجار ایرانی در این بازار شد. 

کاترین همچنین ضمن اشاره به مشکلات ایجاد شده برای تجار بدلیل شیوع ویروس کرونا، این مشکلات را موقتی دانست و اعلام داشت که اراده محکم طرف روس برای عبور از مشکلات کنونی و تقویت هرچه بیشتر مناسبات تجاری بین دو کشور بوده و ابراز امیدواری کرد که دو کشور در آینده نزدیک ضمن غلبه بر این ویروس، برنامه‌های از پیش تعیین شده خود را از سر گرفته و تصمیمات خود را عملیاتی کنند.

جلالی نیز در این دیدار ضمن اشاره به سطح کنونی روابط اقتصادی و تجاری، خواستار جدیت بیشتر بخش خصوصی دو کشور برای بهره گیری از اراده رهبران و امکانات ایجاد شده توسط دولتها برای افزایش هر چه بیشتر تبادلات اقتصادی دو کشور شد.

سفیر ایران همچنین ضمن اشاره به اهمیت همکاری های استانی ایران و روسیه و توجه ویژه مقامات عالیرتبه دو کشور بر این مناسبات، این همکاری ها را یک موقعیت ارزشمند برای بخش خصوصی دو طرف برای استفاده از ظرفیت ها و بازار مناطق مختلف دو کشور نامید که باید از آن استفاده کرد.

  رزم‌حسینی مدیری عمل‌گرا و آشنا با بخش خصوصی است

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)