برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

اختصاص دو سالن نمایشگاه بین‌المللی تهران به بهبودیافتگان کرونا

«بهمن حسین زاده» عصر امروز (سه‌شنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت: این نقاهتگاه هم اکنون با ظرفیت دو هزار تختخواب در دو سالن از سالن‌های نمایشگاه ایجادشده و قابلیت افزایش سریع به سه هزار تخت را دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری هیچ نمایشگاهی در سراسر جهان وجود ندارد، گفت: رسالت اجتماعی صنعت نمایشگاهی در چنین شرایطی کمک به مدیریت عبور از بحران است. در همین رابطه سایت‌های نمایشگاهی کشورهای پیشرفته همچون ایتالیا و اسپانیا درهای خود را به روی ستادهای مقابله با بیماری کرونا گشوده‌اند.

 مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با یادآوری اینکه سال گذشته این شرکت، سایت‌های استانی خود را برای اسکان سیل‌زدگان فراهم کرد، گفت: اکنون نیز در سایت تهران، ۲ سالن که راه آن‌ها از دیگر سالن‌ها جداست را در اختیار بهبودیافتگان بیماری کرونا قرار داده‌ایم.

وی افزود: با توجه به زیرساخت‌های مناسب شرکت نمایشگاه‌های بین المللی ایران برای ایجاد نقاهتگاه، قبل از عید این آمادگی را اعلام کردیم که می‌توانیم زیرساخت‌های موجود را در اختیار ستاد مبارزه با کرونا قرار دهیم.

حسین زاده اظهار داشت: از همان ابتدا دو هزار تخت پیش‌بینی کردیم؛ به طوری که قابلیت افزایش سریع به سه هزار تخت را داشته باشد و با هدف رعایت بهداشت محیط برای بیماران به صورت ویژه، ایزوله کردن درها و دیوارها, نقاشی دوباره این دو سالن و تنظیم دما و فشار هوا را در دستور کار قرار دادیم.

وی گفت: علاوه بر تهران، اگر در استان‌های دیگر هم نیاز باشد، ما آمادگی داریم مراکز نمایشگاهی را در اختیار ستاد کرونا قرار دهیم؛ هرچند امیدوارم با رعایت نکات ایمنی توسط مردم و تلاش‌های مسوولان بهداشتی کشور، این بیماری هرچه زودتر رفع شود و نیازی به این اقدامات نداشته باشیم.

  ۴۰ درصد صادرات کشور از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است

تاکنون هشت هزار و ٩١٣ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و این روند روز به روز در حال افزایش است.

بر اساس یافته های آزمایشگاهی از ظهر دیروز تا امروز، یکهزار و ٧٦٢ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور به ٢٤ هزار و ٨١١ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۲ نفر جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان این بیماری در کشور به یکهزار و ٩٣٤ نفر رسید.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)