برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تفرجگاه‌ها محل انتشار ویروس کرونا است

با وجود هشدارهای کارشناسان و تلفات ناشی از ویروس کرونا در سراسر جهان هر روز میزان ابتلا تصاعدی بالاتر می رود، اما برخی هنوز به دهشتناک بودن این بیماری همه گیر که سازمان بهداشت جهانی عنوان همه گیر را به آن اختصاص داده، باور ندارند.

شبکه سی ان ان در گزارشی ابعاد این موضوع را تشریح کرده است. یک گردشگر سه هفته پیش یعنی دقیقا دورانی که همه به خطر این بیماری واقف بودند، چندین شب را در شهر تفریحی ایشگل اتریش گذراند و به کافه و رستوران معروف کیتزلوچ  که بسیاری از علاقمندان اسکی به آنجا می‌روند، نیز رفت. وی که در قرنطینه بسر می برد، گفت: در آن زمان تعداد زیادی گردشگر در این رستوران حضور داشتند و کنار یکدیگر و با تراکم زیاد مشغول غذا خودن بودند. پس از چهار روز از بازگشت از سفر تست کویید ۱۹ من و همسفرم مثبت اعلام شد.

طبق گفته مقامات اروپایی، این دو نفر در میان صدها نفر از اقصی نقاط اروپا هستند که آلودگی آنها به ایشگل و بعضی از آنها به طور مستقیم به رستوران کیتزلوچ ردیابی شد. به راحتی می توان تصور کرد رستورانی که گنجایش ۱۰۰ نفر را دارد در یک روستا در اتریش می‌تواند عامل انتشار این بیماری در سراسر اروپا شده باشد.

مسئولان رستوران کیتزلوچ از پاسخگویی در این باره خودداری کردند، ولی در مصاحبه‌ای با سایت خبری t-online اظهار داشتند که کارمندان این رستوران که تست او مثبتی بوده، حتما ویروس را از فرد دیگری گرفته است و این که تمام بار این اتفاق را به دوش یک رستوران بیندازیم کار درستی نیست.

با وجود هشدارهای دولت ایسلند در روز چهارم مارس که تعدادی از اتریشی ها در ایشگل کرونا دارند، دولت اتریش پیست های اسکی خود را همچنان برای ۹ روز دیگر یعنی تا ۱۳ مارس باز نگه داشت.
بعد از این که نتیجه تست کرونای یک کارمند کیتزلوچ مثبت اعلام شد، مسئولان بهداشتی ایشگل با اشاره به اعلامیه رسمی دولت گفتند که جای نگرانی وجود ندارد.

مونیکا ردبرگرفریتز ، رییس بخش آنفلوانزا در دانشگاه پزشکی وین، گفت که شیوه انتشار ویروس در ایشگل به معنای وجود دست کم یک نفر است که تعداد زیادی از افراد دیگر را آلوده کرده است. این به آن معنی است که دست کم یک بیمار وجود داشته که بار ویروسی بسیار بالایی داشته است. در حالی که بیشتر افراد به طور متوسط دو تا سه نفر دیگر را آلوده می کنند، این افراد می توانند این بیماری را به ۴۰، ۵۰ یا ۸۰ نفر منتقل کنند.  

تاکنون دست کم چهار کشور پیوندهایی با ایشگل گزارش داده اند و نشان می دهد که چگونه روستایی کوچک که دارای بیش از ۱۶۰۰ ساکن دائمی نیست، به یک منبع  اصلی در گسترش کویید ۱۹ تبدیل شد. به گزارش رسانه های آلمانی، در کنار دانمارک و ایسلند، آلمان حدود ۳۰۰ پرونده را به ایشگل ردیابی کرده است که بیش از ۸۰ مورد آنها در هامبورگ و ۲۰۰ مورد در شهر کوچک آلن است.
نروژ همچنین تأیید کرد که از ۲۰ مارس، ۸۶۲ مورد از ۱۷۴۲ پرونده بیماران مربوط به کرونا از خارج به کشور بازگشتند که ۵۴۹ مورد از اتریش آمدند.  

  جزئیات افزایش روزهای برگزاری آزمون‌های سراسری و کارشناسی ارشد ناپیوسته ۹۹

پیست اسکی ایشگل و پیست های اطراف آن سالانه ۵۰۰ هزار گردشگر جذب می کند. افراد مشهوری مثل بیل کلینتون رییس جمهوری اسبق آمریکا سال گذشته به آنجا رفتند.  

در حالی که مسولان ایرانی از مردم خواسته اند از انجام هر سفری خودداری کنند و سفرهایشان را به زمان دیگری موکول کنند، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از کاهش سفرهای نوروزی تا حدود ۵۳ درصد خبر داد و گفت: انتظار داریم کاهش این سفرها به بیش از ۸۰ درصد برسد. به نظر می رسد بسیاری از سفر کرده‌ها مبتلا شدن به کرونا را جدی نگرفتند و تصور می کنند بیماری برای دیگران است. البته برخی دیگر که این روزها سفر نرفته اند نیز راهی کوهستان‌های اطراف تهران مانند درکه و دربند شدند که آنجا نیز می تواند محلی برای انتشار این بیماری شود.

کرونا و آخرین اطلاعات پیرامون آن

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت عصر جمعه هشتم فروردین ۹۸، اعلام کرد: تاکنون ۳۲ هزار و ۳۳۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۴ بیمار دیگر تعداد کل موارد فوت به ۲۳۷۸ نفر رسید، ۱۱ هزار و ۱۳۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از این ویروس در کشور بیان کرد: بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز، ۲۹۲۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و در مجموع، تعداد بیماران مبتلا شده به کووید۱۹ در کشور تا ۸ فروردین ۱۳۹۹ در کشور به ۳۲ هزار و ۳۳۲ مورد افزایش یافت. خوشبختانه تاکنون ۱۱ هزار و ۱۳۳ نفر از بیماران مبتلا به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز از وجود ۲۳۷۸ نفر در کشور محروم شده‌ایم.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)