برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارزآوری ۸۲ میلیون دلاری صادرات کیوی ایران

به گزارش یکشنبه وزارت جهاد کشاورزی، « زهرا جلیلی‌مقدم » با اشاره به پیش بینی اصلاح و نوسازی دو هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات کیوی در برنامه ششم توسعه، گفت: در سال ۹۸ این مهم در  بیش از ۵۰۰ هکتار از باغت کیوی اجرایی شده و یا در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار رسمی میزان تولید کیوی در کشور حدود ۳۶۰ هزار تن است، اظهارداشت:  این میزان تولید در سطح زیرکشت حدود ۱۲ هزار و ۴۰۰ هکتار انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه استان‌های تولیدکننده این محصول مازندران، گیلان و گلستان است، تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم کیوی  ۷۰ سنت خریداری شده است.

وی ادامه داد: امروزه کیوی یک کالای کاملا اقتصادی تلقی می‌شود و در مقایسه با کشت سایر محصولات کشاورزی با آب و هوای مشابه، بازده اقتصادی بالایی دارد.

جلیلی‌مقدم افزود: در حال حاضر کشورهای چین، ایتالیا، نیوزلند، ایران و شیلی از عمده ترین تولید کنندگان این میوه هستند.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه  این میوه در ایران نسبت به سایر کشورها از طعم خوبی برخوردار است گفت: به لحاظ استفاده کم از سموم شیمیایی و همچنین از نظر زمان برداشت محصول در صورت رعایت استانداردهای بسته‌بندی و افزایش توان حمل‌ و نقل کشور می‌تواند جایگاه خود را در بازارهای جهانی به دست آورد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  وزارت علوم و سازمان سنجش تاثیرپذیری از مافیای کنکور ندارند