جعبه نوشته

شناسایی ۶ داروی بالقوه جدید برای مقابله با کووید-۱۹

• تاریخ : 11th آوریل 2020
  • موضوع : مطالب جدید
  • بازدید : 165 views
  • نظرات : دیدگاه‌ها برای شناسایی ۶ داروی بالقوه جدید برای مقابله با کووید-۱۹ بسته هستند

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری ساینس دیلی، به گفته محققان تمرکز این پروژه بر هدف‌گیری آنزیم اصلی ویروس جدید کرونا است که با نام Mpro شناخته می‌شود و نقش مهمی در تولید مثل ویروس دارد. از آنجا که این آنزیم به طور طبیعی در بدن انسان وجود ندارد، داروهایی که برای نابودی این آنزیم به کار گرفته می‌شود، حداقل آسیب را به بدن بیمار می‌رسانند.
در این تحقیقات تلاش شده است تا ترکیبات دارویی که به مرحله آزمایشات بالینی رسیده‌اند و برای جلوگیری و درمان اختلالات مختلف مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، ‌آرتروز، سکته، تصلب شرایین و سرطان مورد استفاده قرار خواهند گرفت، بررسی و مطالعه شوند.
در این تحقیقات ساختار آنزیم Mpro‌ توسط محققان شناسایی شده و با اعلام عمومی این موضوع بیش از ۳۰۰ پیشنهاد برای آزمایش داروهای در دست تولید شرکت‌های مختلف به منظور نابودسازی این آنزیم، به محققان ارائه شده است. مزیت استفاده از این ترکیباتی که در جریان آزمایش و اخذ مجوز تولید هستند در این است که محققان ناچار نمی‌شوند کار خود را از نقطه صفر آغاز کنند و در صورتی که یکی از این ترکیبات دارای ویژگی‌های موردنظر آن‌ها باشد، می‌توانند آزمایشات خود را روی این ترکیبات ادامه دهند. محققان امیدوارند به زودی تعداد بیشتری از داروهای در دست تولید برای مطالعه و بررسی در اختیار آن‌ها قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در دو ماه گذشته بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature منتشر شده است.

برگزاری آزمون‌ها و تجمعات علوم پزشکی در اسفندماه لغو شد

ارسال دیدگاه جدید

نظرات برای این مطلب بسته شده است.

Sorry, the comment form is closed at this time.

به نکات زیر توجه کنید

• نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.