برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

خرید حمایتی زعفران از هفته آینده آغاز می‌شود

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، « کاظم خاوازی » افزود: در فرآیند خرید حمایتی،  ۳۰ درصد از مبلغ کل قرارداد در لحظه، به کشاورزان ارایه می شود و  ۷۰ درصد الباقی در سه ماه بعد به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی،  قیمت تعیین شده را قیمت کارشناسی سازمان مرکزی تعاون روستایی اعلام کرد و اظهارداشت: گروه‌هایی که قیمت ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان برای زعفران تعیین کردند، هیچ کدام برای خرید ورود پیدا نکردند و یک سردرگرمی برای کشاورزان به وجود آورده اند.

خاوازی تصریح کرد: اگر همان کسانی که قیمت های یاد شده را اعلام کردند، آمادگی برای خرید داشته باشند، سازمان برنامه و بودجه، تسهیلات یک هزار میلیارد تومانی با سود ۱۵ درصد در نظر گرفته است که ارایه آنان خواهیم کرد تا با همان قیمت های اعلامی، زعفران کشاورزان را خریداری کنند و عملا دولت خود را کنار خواهد کشید.

وزیر جهاد کشاورزی پیش بینی کرد: امسال حدود ۵۵۰ تن زعفران در کشور تولید شود.

خاوازی درباره برنامه های وزارت جهاد کشاورزی برای پرهیز از خام فروشی زعفران گفت: بخش صنایع وزارت جهاد کشاورزی در حال پیگیری ورود ماشین آلات و راه اندازی کارخانه فرآوری کروسین هست.

به گزارش ایرنا، زعفران گیاهی با نام علمی (Crocus sativus) از تیره زنبقیان به شمار می رود که گیاهی کوچک و چند ساله به ارتفاع ۱۰ تا ۳۰ سانتیمتر است که گلهای آن دارای ۶ گلبرگ بنفش رنگ و در برخی واریته ها به رنگ گلی یا ارغوانی هستند.

زعفران بسته به نوع برش به چهار شکل نگین، سرگل، پوشال و دسته به بازار عرضه می شود که کمترین قیمت زعفران مربوط به دسته آن است.

  پایان کار بیست و دومین کنگره همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت

زعفران ایران به عنوان یک کالای منحصر به فرد در دنیا از لحاظ حجم تولید، سطح زیرکشت و صادرات رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده است که بخش عمده این محصول به  ۴۷ کشور صادر می شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)