برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

گره‌گشایی از اشتغال ۴۲ هزار نفر با ارائه تسهیلات کرونایی

لادن حیدری در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تشریح جزئیات این پروژه در جهت کمک و حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در بنگاههای بخش خصوصی، گفت: تا امروز، کمتراز ۹۲ میلیارد تومان به کسب و کارهای آسیب‌دیده متقاضی حمایت پرداخت شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد تا با توجه به پیگیری‌های سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان نظام بانکی و نیز شعب بانک‌های عامل در سراسر کشور طبق دستورالعمل‌های اقتصادی ستاد ملی مدیریت بحران کرونا در پرداخت این تسهیلات همراهی و همکاری افزون‌تری بعمل آورند.

بی‌تردید این حمایت‌ها، تدبیر مؤثری است که دولت برای پیشگیری از تعطیلی و بروز بحران ورشکستگی کسب و کارهای فرهنگی در میانه بحران کرونا به آن اندیشیده است.

ارسال اطلاعات بیش از ۱۹۰ هزار بنگاه و کسب و کار

مسئول بهبود محیط کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در عین حال خاطر نشان کرد: تا به امروز اطلاعات مربوط به ۱۹۲ هزار و ۳۱۱ بنگاه و یا کسب و کار گردآوری شده از منابع و مراجع مختلف نظیر تشکل‌های صنفی و یا سامانه تحفه مستقر در دفتر اقتصاد فرهنگ و هنر این معاونت، برای درج در سامانه کارا ارسال شده است.

حیدری اظهار داشت: دفتر اقتصاد فرهنگ و هنر در ارتباط مستمر با صنوف و صاحبان کسب و کارها و همچنین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با رصد فرایند ثبت درخواست تسهیلات فعالان این بخش تلاش بی‌وقفه‌ای را در رفع مشکلات حین ثبت‌نام و یا هنگام دریافت تسهیلات داشته است.

تاکید بر عدم تعطیلی کسب و کارهای فرهنگی و هنری

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: درخواست فعالان بخش فرهنگ، هنر و رسانه درسامانه کارا در قالب کارگاه‌های خویش‌فرمایی، رسمی و غیررسمی ثبت شده که از این میان بیشترین ثبت پرونده مربوط به کارگاه‌های خویش‌فرماست اما بیشترین اشتغال اظهار شده متعلق به کارگاه‌های رسمی با ۲۶ هزار و ۷۳۵ نفراست.

به گفته وی، همچنین بیشترین میزان تسهیلات درخواستی را تا به امروز بنگاه‌های فرهنگی شامل چاپخانه، انتشارات و کتابفروشی‌ها داشته‌اند.

حیدری تاکید کرد: پیگیری برای اقدامات حمایتی در قالب بسته‌های پیشنهادی این وزارتخانه برای غلبه بر بحران‌های کرونا در اقتصاد فرهنگ و هنر در حال انجام است که با عنایت ویژه متولیان امر بزودی خبرهای خوبی در این باره اعلام خواهد شد.

به گفته وی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش دارد تا از ظرفیت‌های مختلف در نهادها و یا از محل منابع دیگر، غیر از تسهیلات کرونایی برای رسته‌های مختلف فرهنگ، هنر و رسانه ازجمله ناشران استفاده کند. از طرفی نیز معاونت امور فرهنگی وزارتخانه نیز با جدیت در حال پیگیری موضوع تا حصول نتیجه است.

  ارجاعات بین‌المللی به مقالات علمی ایران ۲ رتبه بهبود یافت

تاکید بر رفع موانع برای مرتفع شدن مشکلات

معاون توسعه‌ مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بانک مرکزی درخصوص رفع مشکلات متقاضیان در تعامل هستند، ‌ابراز امیدواری کرد تا هرچه سریع‌تر مسائل و موانع موجود مرتفع شود. 

حیدری یادآور شد: دفتر اقتصاد فرهنگ و هنر معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشتر در اطلاعیه‌ای، فراخوان دریافت اطلاعات صاحبان مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه ای متقاضی دریافت حمایت دولتی برای جبران خسارت کرونا را اعلام کرد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ‌اظهار داشت: با توجه به ضرورت ارائه اطلاعات صاحبان مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه ای آسیب دیده در بحران کرونا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای بهره‌مندی از بسته‌های حمایتی دولت، صاحبان مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه ای متقاضی دریافت حمایت دولتی برای جبران خسارت کرونا، این حرکت با هماهنگی این وزارتخانه و با حمایت دولت تدبیر و امید صورت گرفته است.

پیگیری مطالبات تا حصول نتیجه

وی تاکید کرد: ‌این وزارتخانه با جدیت همچنان پیگیر دیگر مطالبات اهالی فرهنگ و هنر و رسانه است تا در اسرع وقت همزمان با ایام کرونایی اقدام لازم بعمل آید و مشکلات این قشر تا حد زیادی مرتفع شود.

به گفته حیدری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بطور یقین از هیچ تلاش و کوششی برای کمک و حمایت به اهالی فرهنگ، ‌هنر و رسانه به ویژه در ایام خاص کرونایی دریغ نخواهد کرد و همچنان در کنار همه این اقشار بابصیرت و تلاشگر خواهد ماند.

۱۵ شهریور آخرین مهلت ثبت تقاضا در سامانه

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه از صاحبان کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای خواست که تا پایان وقت اداری روز ۱۵ شهریور ماه سال ۹۹ نسبت به ثبت تقاضای خود در سامانه کارا اقدام کنند.

حیدری در عین حال تاکید کرد:‌ تمام تلاش مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که در این ایام بحرانی بروز و شیوع کرونا، کسب وکارهای فرهنگی و هنری دچار مشکل نشده و با حمایت و کمک دولت و مسئولان چرخه این حوزه نیز همچنان در حال گردش و حرکت باشد.

به گفته وی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصمم است تا حداکثر امکانات اعم از دریافت تسهیلات را در اسرع وقت در اختیار اهالی کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه ای قرار دهد از این رو در راه رسیدن به این مهم از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)