برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

گره‌گشایی از اشتغال ۴۲ هزار نفر با ارائه تسهیلات کرونایی

لادن حیدری در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تشریح جزئیات این پروژه در جهت کمک و حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در بنگاههای بخش خصوصی، گفت: تا امروز، کمتراز ۹۲ میلیارد تومان به کسب و کارهای آسیب‌دیده متقاضی حمایت پرداخت شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد تا با توجه به پیگیری‌های سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان نظام بانکی و نیز شعب بانک‌های عامل در سراسر کشور طبق دستورالعمل‌های اقتصادی ستاد ملی مدیریت بحران کرونا در پرداخت این تسهیلات همراهی و همکاری افزون‌تری بعمل آورند.

بی‌تردید این حمایت‌ها، تدبیر مؤثری است که دولت برای پیشگیری از تعطیلی و بروز بحران ورشکستگی کسب و کارهای فرهنگی در میانه بحران کرونا به آن اندیشیده است.

ارسال اطلاعات بیش از ۱۹۰ هزار بنگاه و کسب و کار

مسئول بهبود محیط کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در عین حال خاطر نشان کرد: تا به امروز اطلاعات مربوط به ۱۹۲ هزار و ۳۱۱ بنگاه و یا کسب و کار گردآوری شده از منابع و مراجع مختلف نظیر تشکل‌های صنفی و یا سامانه تحفه مستقر در دفتر اقتصاد فرهنگ و هنر این معاونت، برای درج در سامانه کارا ارسال شده است.

حیدری اظهار داشت: دفتر اقتصاد فرهنگ و هنر در ارتباط مستمر با صنوف و صاحبان کسب و کارها و همچنین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با رصد فرایند ثبت درخواست تسهیلات فعالان این بخش تلاش بی‌وقفه‌ای را در رفع مشکلات حین ثبت‌نام و یا هنگام دریافت تسهیلات داشته است.

تاکید بر عدم تعطیلی کسب و کارهای فرهنگی و هنری

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: درخواست فعالان بخش فرهنگ، هنر و رسانه درسامانه کارا در قالب کارگاه‌های خویش‌فرمایی، رسمی و غیررسمی ثبت شده که از این میان بیشترین ثبت پرونده مربوط به کارگاه‌های خویش‌فرماست اما بیشترین اشتغال اظهار شده متعلق به کارگاه‌های رسمی با ۲۶ هزار و ۷۳۵ نفراست.

به گفته وی، همچنین بیشترین میزان تسهیلات درخواستی را تا به امروز بنگاه‌های فرهنگی شامل چاپخانه، انتشارات و کتابفروشی‌ها داشته‌اند.

حیدری تاکید کرد: پیگیری برای اقدامات حمایتی در قالب بسته‌های پیشنهادی این وزارتخانه برای غلبه بر بحران‌های کرونا در اقتصاد فرهنگ و هنر در حال انجام است که با عنایت ویژه متولیان امر بزودی خبرهای خوبی در این باره اعلام خواهد شد.

به گفته وی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش دارد تا از ظرفیت‌های مختلف در نهادها و یا از محل منابع دیگر، غیر از تسهیلات کرونایی برای رسته‌های مختلف فرهنگ، هنر و رسانه ازجمله ناشران استفاده کند. از طرفی نیز معاونت امور فرهنگی وزارتخانه نیز با جدیت در حال پیگیری موضوع تا حصول نتیجه است.

  کرونا بار دوم درچه حدی بروز می‌کند؟

تاکید بر رفع موانع برای مرتفع شدن مشکلات

معاون توسعه‌ مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بانک مرکزی درخصوص رفع مشکلات متقاضیان در تعامل هستند، ‌ابراز امیدواری کرد تا هرچه سریع‌تر مسائل و موانع موجود مرتفع شود. 

حیدری یادآور شد: دفتر اقتصاد فرهنگ و هنر معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشتر در اطلاعیه‌ای، فراخوان دریافت اطلاعات صاحبان مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه ای متقاضی دریافت حمایت دولتی برای جبران خسارت کرونا را اعلام کرد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ‌اظهار داشت: با توجه به ضرورت ارائه اطلاعات صاحبان مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه ای آسیب دیده در بحران کرونا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای بهره‌مندی از بسته‌های حمایتی دولت، صاحبان مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه ای متقاضی دریافت حمایت دولتی برای جبران خسارت کرونا، این حرکت با هماهنگی این وزارتخانه و با حمایت دولت تدبیر و امید صورت گرفته است.

پیگیری مطالبات تا حصول نتیجه

وی تاکید کرد: ‌این وزارتخانه با جدیت همچنان پیگیر دیگر مطالبات اهالی فرهنگ و هنر و رسانه است تا در اسرع وقت همزمان با ایام کرونایی اقدام لازم بعمل آید و مشکلات این قشر تا حد زیادی مرتفع شود.

به گفته حیدری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بطور یقین از هیچ تلاش و کوششی برای کمک و حمایت به اهالی فرهنگ، ‌هنر و رسانه به ویژه در ایام خاص کرونایی دریغ نخواهد کرد و همچنان در کنار همه این اقشار بابصیرت و تلاشگر خواهد ماند.

۱۵ شهریور آخرین مهلت ثبت تقاضا در سامانه

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه از صاحبان کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای خواست که تا پایان وقت اداری روز ۱۵ شهریور ماه سال ۹۹ نسبت به ثبت تقاضای خود در سامانه کارا اقدام کنند.

حیدری در عین حال تاکید کرد:‌ تمام تلاش مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که در این ایام بحرانی بروز و شیوع کرونا، کسب وکارهای فرهنگی و هنری دچار مشکل نشده و با حمایت و کمک دولت و مسئولان چرخه این حوزه نیز همچنان در حال گردش و حرکت باشد.

به گفته وی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصمم است تا حداکثر امکانات اعم از دریافت تسهیلات را در اسرع وقت در اختیار اهالی کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه ای قرار دهد از این رو در راه رسیدن به این مهم از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)