برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

علوم انسانی به بازسازی و نوسازی نیاز دارد

غلامعلی حداد عادل روز دوشنبه در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره بین المللی فارابی در محل وزارت علوم، انتخاب نام فارابی برای این جشنواره شایسته دانست و افزود: این عنوان باعث می شود جوانان ما بدانند وارث فرهنگ و تمدنی هستیم که بزرگانی مانند ابونصر فارابی را در خود پرورش داده است.

وی تاکید کرد: علوم انسانی نزد ما سنت و سابقه دارد و این جشنواره باید پیامی به جامعه و مسئولان کشور مبنی بر اینکه مشکلات کشور بدون استمداد از علوم انسانی قابل حل نیست، برساند.

رییس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: چنین تصور می شود که مسائل کشور فقط به دست مهندسان و پزشکان قابل حل بوده و برای علوم انسانی شأن کاربردی و گره‌ گشایی در اداره کشور کمتر متصور است.

وی با بیان اینکه جشنواره فارابی باید نقش علوم انسانی را در حل مسائل کشور و پیشبرد آن توضیح دهد و تبیین کند، گفت: علوم انسانی در کشور ما به نوسازی و بازسازی نیاز دارد.

حدادعادل تاکید کرد: در عین حال که باید از تجربه های جهان استفاده کنیم و سر ستیزه با حقیقت و منطق نداشته باشیم، باید اصالت خود را حفظ کرده و از تقلید کورکورانه بپرهیزیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نظر به چنین  اصلی در شورای عالی انقلاب فرهنگی اراده ای برای تحول و ارتقاء علوم انسانی پدید آمد که نتیجه آن تشکیل شورای تحول علوم انسانی شد.

وی خاطرنشان کرد: این شورا از ۱۰ سال گذشته تاکنون زیر نظر وزارت علوم فعالیت می کند و امید است تلاش شورای تحول برای روز آمدسازی، کارآمدی، بومی سازی و اسلامی سازی علوم انسانی که چهار هدف مشخص در این تحول است، به ثمر نشیند.

  ۲ تا ۱۱ درصد مبتلایان کرونا به اختلال کبدی دچار می‌شوند

آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره بین المللی فارابی امروز با معرفی برترین های این جشنواره به کار خود پایان داد. 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)