برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

معرفی و جدیدترین ویژگی های آی او اس 15 (ios 15)

اپل در ژوئن 2021 آخرین نسخه سیستم عامل iOS خود ، iOS 15 را که در 20 سپتامبر منتشر شد ، معرفی کرد. iOS 15 ویژگی های جدیدی را برای تماس های FaceTime ، ابزارهایی برای کاهش حواس پرتی ، تجربه اعلان های جدید ، ویژگی های حفظ حریم خصوصی ، طراحی مجدد کامل برای سافاری، آب‌وهوا و نقشه‌ها و موارد دیگر.

اعلان ها در iOS 15 دوباره طراحی شده اند ، عکس های مخاطب برای افراد و نمادهای بزرگتر برای برنامه ها اضافه شده است. برای کاهش حواس پرتی، خلاصه اعلان ها اعلان ها را برای تحویل در زمان مناسب جمع آوری می کند و اعلان ها را بر اساس اولویت مرتب می کند.

فوکوس ویژگی جدیدی است که می‌تواند اعلان‌ها و برنامه‌ها را بر اساس آنچه کاربر می‌خواهد در یک زمان خاص روی آن تمرکز کند فیلتر کند. وقتی فوکوس کاربر اعلان‌های دریافتی را مسدود می‌کند، وضعیت آنها در پیام‌ها برای دیگران نمایش داده می‌شود. iOS فوکوس را برای موقعیت‌های مختلف، مانند ساعات کاری یا خوابیدن برای رختخواب، با استفاده از هوشمندی روی دستگاه پیشنهاد می‌کند، اما کاربران همچنین می‌توانند فوکوس سفارشی ایجاد کنند. هنگامی که Focus روی یک دستگاه Apple تنظیم می شود ، به طور خودکار برای سایر دستگاه های Apple اعمال می شود. همچنین جدیدترین نسخه ios با مک بوک پرو اپل نیز سازگاری دارد.

سافاری دارای طراحی کاملاً جدیدی است. اکنون دسترسی به کنترل‌ها با یک دست آسان‌تر است و تمرکز بیشتری بر محتوای صفحه وب می‌دهد. نوار تب جدید و فشرده ای وجود دارد که در پایین صفحه شناور است تا کاربران بتوانند به راحتی بین زبانه ها حرکت کنند. Tab Tab Group به کاربران امکان می دهد تا برگه ها را ذخیره کرده و در هر زمان در هر دستگاهی به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند. همچنین برای اولین بار یک صفحه شروع قابل برنامه ریزی و پسوندهای وب وجود دارد.

اپلیکیشن Maps اکنون نمای سه بعدی جدیدی را در شهرها با جزئیات بهبودیافته ارائه می دهد که ساختمان ها، گذرگاه های عابر پیاده، خطوط دوچرخه سواری و موارد دیگر را نشان می دهد. یک تجربه رانندگی در شهر جدید با جزئیات جاده اضافه شده و ویژگی‌های حمل و نقل بهبودیافته، مانند پین کردن خطوط دلخواه، اعلان‌ها برای پیاده شدن و مسیرهای پیاده‌روی AR وجود دارد.

iOS 15 ایزوله صدا و صدای فضایی را به تماس‌های FaceTime می‌آورد تا صداها طوری به نظر برسند که انگار از جایی که شخص روی صفحه قرار دارد می‌آید. FaceTime همچنین از حالت پرتره پشتیبانی می کند و نمای جدیدی از شبکه را برای مشاهده همزمان چهره های بیشتر ارائه می دهد. SharePlay یک ویژگی جدید است که به کاربران امکان می دهد در طول تماس FaceTime، رسانه ها را با هم به اشتراک بگذارند. کاربران همچنین می‌توانند پیوندهای قابل اشتراک‌گذاری را برای تماس برنامه‌ریزی‌شده FaceTime ایجاد کنند، که می‌تواند در دستگاه‌های Android و Windows نیز باز شود.

  ارمغان کرونایی گردشگران برای لاله زار بردسیر

برنامه Weather در iOS 15 بازطراحی شده است و نمایشگرهای گرافیکی بیشتری از داده های آب و هوا، نقشه های تمام صفحه و طرح بندی های پویا را نشان می دهد که بر اساس شرایط آب و هوایی تغییر می کنند. پس‌زمینه‌های کاملاً جدید متحرک اکنون می‌توانند موقعیت خورشید و بارش فعلی را با دقت بیشتری منعکس کنند، و اعلان‌هایی برای برجسته کردن هنگام شروع و توقف باران یا برف وجود دارد.

برنامه Wallet از انواع کلیدهای جدید در iOS 15 پشتیبانی می کند، مانند خانه ها، ادارات، یا اتاق های هتل. اواخر امسال، مشتریان در ایالت‌های شرکت‌کننده ایالات متحده می‌توانند گواهینامه رانندگی یا شناسه ایالتی را به برنامه کیف پول اضافه کنند.

برنامه Photos با طراحی جدید و رابط تعاملی، به‌روزرسانی بزرگی برای Memories دارد. Memories اکنون از ادغام با Apple Music پشتیبانی می کند و از هوش روی دستگاه برای ارائه پیشنهاد آهنگ برای Memories های شخصی استفاده می کند.

Live Text یک ویژگی جدید است که از هوش روی دستگاه برای تشخیص متن در عکس استفاده می کند که کاربران می توانند آن را جستجو، برجسته و کپی کنند. Spotlight اکنون می تواند عکس ها را بر اساس مکان، افراد، صحنه ها، اشیا و متن جستجو کند. Spotlight همچنین جستجوی تصاویر وب و نتایج غنی تری را برای بازیگران، نوازندگان، نمایش های تلویزیونی و فیلم ها ارائه می دهد. اگر از طریق Find My به اشتراک گذاشته شود، نتایج بهبودیافته برای مخاطبین، مکالمات اخیر، عکس‌های به اشتراک‌گذاشته‌شده و مکان را نشان می‌دهد.

iOS 15 همچنین اقدامات جدیدی را برای حفظ حریم خصوصی ارائه می‌کند، مانند پردازش درخواست‌های Siri به طور مستقیم در آیفون، که دارای مزیت افزوده پاسخگویی بهتر، محافظت از حریم خصوصی ایمیل برای جلوگیری از اطلاع فرستندگان از باز شدن ایمیل و شناسایی آدرس IP گیرنده و یک برنامه است. نمای گزارش حریم خصوصی برای نشان دادن تعداد دفعات استفاده برنامه‌ها از مجوزهایی که به آنها داده شده است.

ده‌ها ترفند و تغییر برای سایر برنامه‌ها وجود دارد، مانند برچسب‌ها، نام‌گذاری‌ها، و نمای فعالیت در برنامه Notes، Trends، Walking Steadiness و یک برگه اشتراک‌گذاری جدید در برنامه Health، یک ویژگی اشتراک‌گذاری شده با شما در سراسر سیستم. برای برجسته کردن محتوایی که در مکالمات پیام‌ها به اشتراک گذاشته شده است و یک ردیف جدید برای همه شما در برنامه تلویزیون برای توصیه سرگرمی به کل خانواده.

iOS 15 با آیفون 6s به بعد سازگار است، به این معنی که بر روی تمام دستگاه هایی که قادر به اجرای iOS 14 هستند اجرا می شود و در 20 سپتامبر منتشر شد.