برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آغاز توزیع ۱۵۰ هزارتن شکر، برنج و روغن ماه مبارک رمضان از شنبه

« حجت براتعلی » روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با تاکید براینکه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تامین است، افزود: از این میزان ۵۰ هزارتن برنج، ۵۰  هزارتن روغن و ۵۰ هزارتن شکر با نرخ‌های تنظیم بازاری در اقصی نقاط کشور در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به کیفی‌بودن تزریق کالاهای اساسی در بازار اظهارداشت: طبق طرح‌های پایان سال از ابتدای اسفندماه تاکنون کالاهای اساسی مذکور به طور مداوم در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گررفته است و توزیع کالاهای اساسی ماه مبارک رمضان مازاد بر توزیع فعلی است.

مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: هر کیلوگرم برنج هندی ۱۱۲۱ با نرخ هشت هزار تومان، هر کیلوگرم شکر بسته‌بندی  با نرخ پنج هزار و ۹۰۰ تومان و هر کیلوگرم روغن با نرخ‌های مصوب سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

براتعلی با بیان اینکه شکر با برچسب تنظیم بازاری تزریق می‌شود، افزود: برای نظارت بر عرضه کالاهای اساسی تنظیم بازاری، این محصولات با بسته‌بندی متفاوت و نرخ‌گذاری به بازار عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند کالاهای اساسی برنج، شکر و روغن مورد نیاز ماه مبارک رمضان خود را از هفته آینده از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار با نرخ‌های مصوب  تامین کنند.

به گفته وی، طبق ابلاغیه‌ها و طرح‌های اجرایی نظارت عرضه این کالاها در شبکه‌های توزیع بازار توسط سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی ، سازمان بازرسی کشور و اصناف انجام می‌شود.

عرضه نزدیک ۲۳ میلیون تن کالای اساسی در سال ۹۸

  با حضور وزیر جهاد کشاورزی طرح مبارزه با کرم خراط در باغات رابر کرمان آغاز شد

مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه شرکت بازرگانی دولتی ایران تنظیم بازار کالاهای اساسی همچون  گندم، آرد ، شکر و برنج را برعهده دارد گفت: سال گذشته براساس تکالیف مقرر شده در مجموع نزدیک  ۲۳ میلیون تن کالای اساسی و راهبردی تامین و تزریق شده است.

وی اظهارداشت: از این میزان ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندم خرید داخلی ، ۹ میلیون و ۵۰۰ هزارتن آرد ( نانوایی، صنایع آرد شامل صنایع ماکارونی و شیرینی و شکلات)، یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن شکر، ۵۴۲ هزارتن روغن و  ۲۲۵ هزارتن برنج در اقصی نقاط کشور توزیع شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)