برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

کاهش ۵۰ درصدی مصرف گوشت مرغ در پی بروز کرونا

«مهدی یوسف‌خانی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: کاهش تقاضای مصرف گوشت مرغ ناشی از تعطیلی رستوران ها، تالارها، هتل ها، مهمانی ها و جلوگیری از عدم پاک سازی و قطعه بندی مرغ در واحدهای خرده فروشی است.

به گفته وی، ۳۰ درصد مرغ تولیدی کشور به مصرف رستوران ها، تالارها و هتل ها می رسید.

وی اظهارداشت: امروز قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ برای مصرف کنندگان به ۱۱ هزارو ۵۰۰ تومان رسیده که زیر قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار است و به نظر می رسد به دلیل کاهش تقاضا فردا (یکشنبه) نرخ این محصول به کیلویی ۱۰ هزارو ۵۰۰ تومان برسد.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران یادآورشد: قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در اوایل هفته گذشته ۹ هزار و ۵۰۰ تومان بود که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به دلیل افزایش خرید به ۱۲ هزارو ۵۰۰ تومان رسیده بود که به طور مجدد کاهشی شد.  

وی بخشی از کاهش مصرف را ناشی از پروتکل ممنوعیت پاکسازی و قطعه بندی مرغ در واحدهای صنفی خرده فروشی دانست و گفت: با ایجاد ممنوعیت خرد و پاکسازی مرغ توسط سازمان دامپزشکی مردم رغبت چندانی در خرید این محصول ندارند زیرا حدود دو دهه است که مردم مرغ و ماهی خرده شده را از واحدهای صنفی خریداری می کنند و توان انجام این کار را در منزل ندارند.

یوسفخانی براین باور است که کشتارگاه ها و مراکز بسته بندی با توجه به ظرفیت موجود تنها ۳۰ درصد گوشت مرغ بسته بندی مورد نیاز را می توانند تامین کنند.

  اعطای فرصت مطالعاتی به دانشجویان دکتری در حوزه علوم شناختی

وی پیشنهاد داد: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان دامپزشکی کشور برای جلوگیری از ضرر تولیدکنندگان و واحدهای صنفی با رفع ممنوعیت خرد و پاکسازی گوشت مرغ در مراکز عرضه و واحدهای صنفی در حضور مشتریان موافقت کنند.

۱۱ هزارتومان قیمت هر کیلو تخم مرغ برای مصرف کنندگان 

 رییس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران مصرف خانگی تخم مرغ را در شرایط فعلی مناسب دانست و گفت: اکنون قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ برای مصرف کنندگان در بازار ۱۱ هزارتومان است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)