برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

راهکارهای عملی دانشگاه تهران برای مقابله با کرونا

محمد رحیمیان روز چهارشنبه در گفت و گویی که پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه تهران منتشر کرده است، اقدامات تفصیلی این دانشگاه برای مبارزه با ویروس کرونا را تشریح کرد.

رحیمیان افزود: ساخت سیستم کمک تنفس مصنوعی ارزان قیمت و آزادسازی طراحی آن برای تولید در کشور، سامانه غربالگری صوتی برای بیمار کرونا مبتنی بر الگوی سرفه افراد، توسعه سامانه پیگیری وضعیت بیماران کووید ۱۹ در منزل و طراحی زیرساخت ملی یکپارچه پردازش و تشخیص از مهم‌ترین اقدامات دانشگاه تهران برای مقابله با کرونا است.

وی گفت: کارگروه‌های علمی تخصصی، تشخیص و مقابله با ویروس کووید ۱۹ با رویکردهای بیوفیزیکی، حسگرها و کیت‌های تشخیص، ارائه روش‌های درمان و تولید واکسن، سیستم‌های هوشمند و آنالیز داده و کارگروه مشورتی امور اجتماعی در دوران کووید ۱۹، تشکیل خوشه مشورتی اقتصاد کلان در دوران کرونا برای بررسی و ارائه راهکار در خصوص جوانب مختلف این بحران با مشارکت استادان و صاحب نظران دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران از دیگر اقدامات انجام شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران با بیان اینکه نشست‌های تخصصی کارگروه اجتماعی برای راهکارهای مقابله با کرونا تشکیل می‌شود، افزود: این نشست‌ها با هدف بررسی پیامدهای اجتماعی شیوع و بررسی کرونا در ایران و راه‌کارهای مقابله با آن با متخصصان حوزه‌های مربوط برگزار می‌شود.

رحیمیان ادامه داد: بررسی پیامدهای روانی، اجتماعی، اقتصادی و…  کرونا و ارائه راهکارهای پیشنهادی حل این پیامدها، بررسی ابعاد اقتصادی بحران شیوع ویروس کرونا و آثار ناشی از آن بر اقتصاد ایران، ارائه راهکارهای پیشنهادی مقابله با آن و راهکارهای مدیریت بحران و جلوگیری از پایداری آثار آن در کشور در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، علمی و فنی از دیگر محورهای این نشست‌ها است.

  نگرانی از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با شروع فصل سرما

وی افزود: پیشنهاد طرح جامع  داده‌کاوی هوشمند برای تاب‌آوری در شرایط بحرانی بیماری کووید ۱۹، توسط کارگروه سیستم‌های هوشمند و آنالیز داده شده است و هدف از تشکیل این کارگروه ملی به‌کارگیری داده‌کاوی هوشمند دانشگاه تهران برای مدیریت بحران کرونا، عبور از آن، مدیریت بازگشت بحران و بازسازی‌های کشور پس از کرونا است.
معاون پژوهشی دانشگاه تهران ادامه داد: پیشنهاد طرح جامع  سامانه ملی رادیولوژی از راه دور کرونا توسط دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر پردیس دانشکده‌های فنی نیز ارائه شده است. هدف این طرح دریافت تصاویر پزشکی دیجیتال از بیماران توسط دستگاه‌های پزشکی مستقر در تمامی مراکز درمانی، آمبولانس‌ها و بیمارستان‌های صحرایی و ارائه گزارش تخصصی آنها به پزشکان معالج  است که این طرح از دیگر اقدامات دانشگاه تهران محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)