برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

۱۰۰۰ هنرمند صنایع دستی تهران مجوز فعالیت گرفتند

به گزارش روز شنبه میراث فرهنگی تهران، پرهام جانفشان افزود: از مجموع ۴۲۷ پروانه جدید  صادر شده در سال ۹۸ در مجوز تولید انفرادی و کارگاهی و کارت شناسایی فرصت اشتغال یک هزار هنرمند در رشته های صنایع دستی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه کارگاه های تولید صنایع دستی از بنگاه های اقتصادی کوچک و زود بازده می باشد که حمایت از آن می تواند حجم قابل توجهی از صادرات غیر نفتی را به خود اختصاص دهند، ادامه داد: ۷۳ میلیون دلار تنها سهم استان تهران در ۱۰ ماهه سال ۹۸ در صادرات صنایع دستی به صورت غیر چمدانی می باشد.

وی گفت: اگر عرضه محصولات صنایع دستی بر اساس سلیقه سنجی از بازار های داخلی و خارجی صورت پذیرد قطعا میزان اشتغال، تولید و عرضه که در یک زنجیره بهم پیوسته قرار دارد افزایش چشم گیر خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران افزود: برای حمایت از صنایع دستی به عنوان یک تولید ملی، نیازمند آن هستیم که شهروندان صنایع دستی را در سبد خرید خود قرار دهند و هنرمندان صنایع دستی ضمن حفظ اصالت به تولید محصولات کابردی توجه بیشتری داشته باشند.

۶۶۵ تخت در سال ۹۸ به ظرفیت مراکز اقامتی تهران افزوده شد 

جانفشان با بیان اینکه افتتاح بوتیک هتل، اقامتگاه سنتی و بوم گردی در کنار سایر مراکز اقامتی نظیر هتل و مهمان پذیر از ویژگی های پروژه های افتتاح شده در سال ۹۸ بود افزود: یکی از اهداف اداره کل میراث فرهنگی استان تهران ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان با حمایت از ایجاد و توسعه تاسیسات گردشگری زود بازده نظیر مراکز بوم گردی، اقامتگاه های سنتی و بوتیک هتل ها است.

  فراخوان سازمان جهانی گردشگری برای کاستن از آثار منفی کرونا

وی گفت: تا قبل از سال ۹۸ در کل استان تهران چهار اقامتگاه دارای مجوز در حال فعالیت بود که امروز این تعداد به هشت اقامتگاه بوم‌گردی دارای مجوز رسیده است.  

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران خاطر نشان کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون بیش از ۴۰ درخواست تاسیس اقامتگاه بوم‌گردی در معاونت سرمایه‌گذاری تهران ثبت شده که از این مجموع ۱۸ موافقت اصولی برای سرمایه‌گذاران صادر شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)