برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

امشب؛ آخرین مهلت ‌ثبت‌نام در کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

سومین مهلت ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ به علت تاخیر در برگزاری این کنکور، از روز دوشنبه اول اردیبهشت ماه جاری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org آغاز شد و ساعت ۲۴ امشب (سوم اردیبهشت ماه) پایان می یابد.

تاکنون آماری از تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در این آزمون اعلام نشده است.

ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ یک بار در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۸ آذرماه و سری دوم در روزهای ۱۴ تا ۱۶ بهمن ماه ۹۸ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام شد.

داوطلبانی که در بازه‌های زمانی گذشته برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ ثبت‌نام نکرده‌اند، از روز دوشنبه امکان ثبت نام آنها با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org فرام شد.  فرایند ثبت نام تا امروز چهارشنبه سوم اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد.

همچنین داوطلبانی که پیش از این در کنکور کارشناسی ارشد ثبت‌نام کرده‌اند، در این مهلت تعیین شده امکان ویرایش اطلاعات را دارند.

ابراهیم خدایی، رییس سازمان سنجش آموزش کشور پیش از این به ایرنا اعلام کرده بود که برخی داوطلبان شاید قصد تغییر حوزه برگزاری کنکور را از نظر رفت و آمد داشته باشند که این امکان در همین بازه زمانی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد برای آنها فراهم شده است.

فاطمه زرین،سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره آمار ثبت نام داوطلبان در نوبت سوم، اظهار داشت: در فاصله این سه روز و تا این لحظه ۱۶ هزار و ۲۳۸ نفر برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ نام نویسی کردند.

  ثبت‌نام برای پذیرش دانشجو بدون آزمون ۹۹ لغو شد

وی خاطرنشان کرد: در مجموع نیز ۶۳۷ هزار و ۳۱ داوطلب برای شرکت در این آزمون اعلام آمادگی کرده اند.

کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۹ تا پیش از شیوع ویروس کرونا قرار بود در روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه جاری برگزار شود که با اعلام شرایط فوق العاده در کشور این آزمون به تاخیر افتاد و به روزهای ۲۲ و ۲۳ خرداد ماه موکول شد. 

به گزارش ایرنا، این آزمون برای داوطلبان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی، غیردولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین بیست و پنجمین المپیاد علمی دانشجویی کشور برگزار می شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)