برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

توسعه کیفی زیست‌بوم فناوری را به جهش تولید پیوند می‌زنیم

به گزارش روز سه شنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اسماعیل قادری فر افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان نهادی تسهیل‌گر در حوزه فناوری نوآوری است. به همین دلیل این نهاد برنامه‌های مهمی برای رونق دادن به تولید کشور و تحقق شعار امسال مبنی بر جهش تولید در دستور کار خود دارد.

وی  افزود: بنابراین در سال جاری تلاش می‌کنیم ارتباط منطقی و درستی بین دانش‌بنیان‌ها و کسب‌وکارهای نوپا با بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی ایجاد کنیم تا با این کار به تحقق جهشت تولید و نوآوری در صنایع کمک کنیم. 

قادری فر ایجاد و ارتقای روحیه نوآوری در صنایع کلیدی را یکی از ضروریات این کار دانست و بر تزریق نوآوری به صنایع مادر و بزرگ کشور برای ایجاد کشش بازار و رقابت میان کسب‌وکارها تاکید کرد.

رییس مرکز فناوری های راهبردی ادامه داد: امسال تلاش می‌کنیم جهش تولید در کشور را با کمک نقش آفرینی عناصر فعال زیست بوم فناوری و نوآوری محقق کنیم؛ زیست بومی که با هدف ایجاد اقتصاد دانش بنیان در کشور شکل گرفته است.

وی یادآور شد: در پایان سال گذشته و ابتدای سال جدید با شیوع ویروس کرونا  در کشور شاهد فعالیت شرکت های دانش بنیان و جهش تولید برای رفع نیاز کشور بودیم و الان نیز این کار در حال انجام است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  آغاز فرایند خوداظهاری داوطلبان کرونایی کنکور کارشناسی ارشد ۹۹