برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

برگزاری امتحانات نهایی متوسطه و آزمون تحصیلات تکمیلی پس از ماه رمضان

به گزارش روز سه شنبه وزارت علوم، ابراهیم خدایی در نشست مجازی معاونان آموزشی دانشگاه ها با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بسته‌های بهداشتی برای داوطلبان آماده کرده‌ایم و تمام ملزومات بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی را در اختیار دانشگاه‌ها قرار خواهیم داد.

وی افزود: برای اجرا، ورود و حفاظت آزمون نیز پروتکل‌هایی آماده شده است و طی مکاتباتی از دانشگاه‌ها خواسته شده تا امکانات خود را برای برگزاری این آزمون به این سازمان اعلام کنند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: در این زمینه سه مصوبه مختلف پیش رو داریم؛ یکی آغاز سال تحصیلی در مهرماه، برگزاری کنکور سراسری ۲۰ روز پس از پایان امتحانات نهایی دوره متوسطه و برگزاری آزمون‌های تحصیلات تکمیلی پس از ماه مبارک رمضان است.

به گفته رییس سازمان سنجش اموزش کشور، فعلاً تغییراتی در تاریخ برگزاری آزمون‌ها صورت گرفته و آزمون دکتری از ۹ اسفند ۱۳۹۸ به ۹ خرداد ۱۳۹۹ و آزمون کارشناسی ارشد از ۲۹ فروردین به ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ منتقل شده است.

وی همچنین در خصوص تاریخ احتمالی برگزاری کنکور سراسری خاطرنشان کرد: کنکور سراسری قرار بود ۱۲ و ۱۳ تیر ماه برگزار شود که چون با تاریخ برگزاری امتحانات نهایی آموزش متوسطه در ارتباط است و بر اساس رایزنی‌های با همکاران‌مان در وزارت آموزش و پرورش از آنجایی که امتحانات نهایی قرار است ۱۶ خرداد شروع و حدوداً ۱۴ تیرماه به پایان برسد، در نتیجه ۲۰ روز پس از این تاریخ حدود هفته اول مرداد ماه می‌شود که ما بتوانیم به احتمال قوی کنکور سراسری را برگزار کنیم.

  فشار خون بالا عامل اصلی مرگ زودرس در سراسر جهان است

خدایی ادامه داد: جلسات متعددی با حوزه معاونت آموزشی و مرکز سنجش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز داشتیم و پیش‌بینی شده است که از اواخر خرداد تا اوائل مرداد که فصل مناسبی از جهت کنترل بیماری کووید ۱۹ است بتوان برخی آزمون‌های حضوری را برگزار کرد.

به گفته معاون وزیر علوم، سعی خواهیم کرد در چینش صندلی‌ها فاصله ۱.۶ متری رعایت و از فضاهای دانشگاه‌های بزرگ نهایت استفاده شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)