برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آزمایش بالینی داروی آرتریت در درمان کووید-۱۹ موفقیت‌آمیز نبود

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه خبری ساینس‌دیلی، داروی ساریلوماب با نام تجاری Kevzara نوعی آنتی‌بادی مونوکلونال (Monoclonal) است که برای درمان آرتریت روماتوئید متوسط تا شدید استفاده می‌شود. محققان بر اساس یک آزمایش کوچک در چین احتمال ‌دادند، این دارو گزینه موثری برای مقابله با ویروس جدید کرونا باشد.
یک آزمایش با جمعیت آماری بزرگتر و با حدود ۲۷۶ بیمار در آمریکا نشان داد این دارو نه تنها به ویروس جدید کرونا حمله نمی‌کند، بلکه به یک واکنش غیر طبیعی ایمنی به نام طوفان سیتوکین (cytokine storm) منجر می‌شود.
 این واکنش نوعی سندرم پاسخ التهابی سیستمیک است و می‌تواند با علائمی مانند تب، خستگی، بی‌اشتهایی، درد مفاصل، تهوع، استفراغ، اسهال، عوارض پوستی، تنفس سریع، تپش قلب، افت فشار خون، تشنج، سردرد، توهم و لرزش همراه باشد.
نتایج این آزمایش بالینی نشان داد، داروی Kevzara در افراد مبتلا به بیماری شدید مفید نیست و به تورم ریه منجر می‌شود.
محققان در حال آزمایش‌های بیشتر روی این دارو هستند.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. براساس تازه ترین آمارها، شماره مبتلایان به این بیماری از مرز ۳ میلیون نفر فراتر رفته است. 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  برگزاری هشتمین آزمون استخدامی کشور به دی ماه موکول شد