برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

فتاح: ایران در بحران جهانی کرونا سرافراز شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران روز چهارشنبه با حضور پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و تمامی اعضا تشکیل جلسه داد.

فتاح در این جلسه  ضمن تقدیر از زحمات کادر درمان و اعضای ستاد که فعالانه مشغول خدمت رسانی و تصمیم گیری مناسب برای حفاظت از مردم هستند، اظهارداشت: سابقه نداشت که همه دنیا در معرض یک عارضه یکسان قرار گرفته و مدیریت کشورها در بوته آزمایش قرار گیرد. این بحران یک آزمون بین المللی بود که ایران در  آن سرافراز شد.

وی افزود: یکی از دلایل موفقیت ایران در این آزمون بین المللی همراهی مردم فهیم ایران با محدودیت های ایجاد شده در این ایام بود. ملت به درستی در این بحران عمل کرده و با در خانه ماندن و پرهیز از ترددهای غیر ضروری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نقش موثری در این راستا ایفا کردند.

رییس بینیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با یادآوری مدیریت خوب این بحران در کشور، شناسایی نقاط قوت و ضعف را لازم برشمرد و گفت: مردم و ارگان ها، دستگاه ها و سازمان ها در این بحران با فرمان رهبر معظم انقلاب همه به میدان آمدند و نشان دادند که در بحران ها تیز و سریع عمل کرده و  به نوعی می توان گفت قهرمان این بحران کادر پزشکی و مردم هستند.

فتاح در ادامه سخنان خود به برخی اقدامات این سازمان در بحران کرونا اشاره کرد که تخصیص اعتبارات نقدی و بسته های حمایتی برای ساکنان حاشیه تهران و اقشار آسیب پذیر، کارکنان سازمان های مختلف، بسته های معیشتی، پرداخت وام قرض الحسنه برای اقشار مختلف  از آن جمله بود.

وی آمادگی کامل بنیاد مستضعفان را برای کمک به ستاد مقابله با کرونا در بحران کرونا تا پساکرونا اعلام کرد و گفت: در ایران از این تهدید یک فرصت ساختیم و ایمان همگی ما بیشتر شد. بدون تردید مردم به عملکرد مدیریت این بحران نمره خوبی می دهند و این افتخار ملی در تاریخ کشور ثبت شد.

وی ضمن تقدیر از زحمات تمامی سازمان ها، نهادها، ارگان ها و اقشار مختلف در بحران شیوع کرونا، شهدای خدمت پزشکی را موجب افتخار ملی برشمرد و بر مستندسازی رزومه آنان در یک کتاب تاکید کرد.

 سن متوفیان تهرانی ۱۰ سال بالاتر از میانگین سنی متوفیان در کل کشور است

در این جلسه دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا ویروس در کلان شهر تهران ضمن ارایه گزارشی از عملکرد و اقدامات ستاد از ابتدای شیوع بیماری تاکنون از مشارکت و همراهی تمامی ۲۵ دستگاه اجرایی، تقنینی، قضایی و انتظامی با این ستاد قدردانی کرد.

وی اظهارداشت: تهران با توجه به دارا بودن بالاترین جمعیت ساکن و شناور، اتباع و گروه های مختلف یکی از بخش های آسیب پذیر است که در این مدت دانشگاه های علوم پزشکی پایتخت دست به دست هم داده و در حوزه درمان و بهداشت حماسه آفریدند و ۱۲۸ بیمارستان در تهران به ارایه خدمات درمانی به بیماران کرونایی پرداختند که بخش عمده ای از آنها دولتی بودند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با تشریح تلاش های کادر درمان در مداوای بیماران کرونایی، سن متوفیان تهرانی را  ۱۰ سال بالاتر از میانگین سنی متوفیان در کل کشور برشمرد و آن را مرهون زحمات و تلاش کادر درمانی دانست و از آنان قدردانی کرد.

  دانش متخصصان ایرانی در زمینه بهره‌وری آب کشاورزی ارتقا می‌یابد

زالی به تلاش بخش بهداشت و فعالیت ۵۹ مرکز جامع خدمات سلامت ۱۶ یا ۲۴ ساعته  اشاره کرد و از غربالگری ۸۰ درصد از جمعیت تهران خبر داد که با تلاش حوزه بهداشت سه دانشگاه و بسیج و شهرداری انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به همکاری خوب شهروندان تهرانی در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی اشاره کرد و بر ضرورت تداوم اجرای این طرح و نظارت نیروی انتظامی  بر آن تاکید کرد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران خاطرنشان کرد: کرونا صرفا یک موضوع بیولوژیک نیست بلکه یک مساله اجتماعی، اقتصادی، امنیتی، سیاسی و فرهنگی است که تمامی دستگاهها و سازمانها باید برای رفع این معضل مشارکت و همکاری کنند.

زالی، شکل گیری همبستگی اجتماعی در جامعه با مشارکت گروههای مختلف جهادی، مردمی، نیروهای مسلح و سایر اقشار و گروهها را بی نظیر برشمرد و از زحمات سپاه در ابعاد حمایتی گروههای آسیب پذیر تقدیر کرد.

وی در سخنان خود از حمایت ها و اقدامات ارزنده بنیاد مستضعفان از ابتدای شیوع کرونا در ابعاد مختلف قدردانی کرد که تامین وعده های غذایی، آمبولانس، تامین مواد ضدعفونی کننده، تهیه مراکز اقامت و استراحت برای کادر درمانی، تامین ماسک  N۹۵ و اقلام بهداشتی و حفاظتی برای پرسنل بیمارستان، اعطای بسته های حمایتی و معیشتی به اقشار مختلف، اعطای وام قرض الحسنه به گروههای مختلف از جمله این اقدامات ارزنده بود.

رعایت محدودیت ها تا زمانی که واکسن این بیماری پیدا شود باید تداوم یابد

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران نیز در این جلسه گفت: استان تهران دارای ویژگی های خاصی است و وجه تمایز متفاوتی برخودار است. با توجه به جمعیت بالا و حاشیه نشینی با فقر سرانه بهداشتی و درمانی در این استان به ویژه بخش دولتی داریم  و از نظر فرهنگی بهداشتی درمانی و اجتماعی کم برخودار محسوب شده و با چالش روبرو هستند.

وی اظهار داشت: ویروس کرونا با سایر ویروس ها دو تفاوت اساسی دارد که شامل سرعت شیوع بیشتر و زمان ماندگاری بیشتر در محیط  است و همین امر باعث بروز پاندمی کرونا در جهان و افزایش مرگ و میر شده است.

استاندار تهران در ادامه کاهش آمار مبتلایان در تهران یا ثبات آمار را حاصل زحمات کادر درمان دانست که در یک نبرد ارزشمند ایثارگرانه فعالیت می کنند و همچنین نتیجه محدودیت های اعمال شده نظیر قرنطینه خانگی و طرح فاصله گذاری اجتماعی برشمرد.

استاندار تهران تاکید کرد: تا زمانی که واکسن این بیماری را پیدا نکردیم همچنان باید محدودسازی را رعایت کنیم.

در بخش دیگری از این جلسه تعدادی از اعضای ستاد ضمن بیان چالش های حوزه کاری خود به ارایه نظرات و پیشنهادهای مربوطه پرداختند که اجرای طرح ترافیک، توسعه زیرساخت های بهداشتی تهران به ویژه مناطق حاشیه ای، مشکلات معیشتی و اقتصادی گروه های آسیب پذیر، استفاده از ماسک برای مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی برخی از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)