برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ونتیلاتورهای بومی ایرانی در مرحله ارزیابی هستند

سید محمد جواد صدری مهر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا تصریح کرد: در خصوص ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) پنج طرح در پارک وجود دارد که چهار طرح از این تعداد ارزیابی شده و پژوهشگران در حال رفع اشکالات هستند. طرح پنجم نیز روز شنبه توسط کمیته ارزیابی پارک علم و فناوری بررسی می شود. مقرر شده در نهایت از میان این طرح ها، دو ونتیلاتور تایید و به عنوان ونتیلاتور بومی و ملی به بازار عرضه شود.

وی ادامه داد: در زمینه کنترل،‌ پیشگیری و درمان بیماری کرونا تاکنون ۱۶۰ طرح از سوی پژوهشگران و شرکت های دانش بنیان به کمیته ارزیابی دانشگاه ارائه شده که تنها ۱۳ طرح تایید و به مرحله اجرا رسیده است.

صدری مهر اظهار داشت: سیاست پارک، تاکید بر قطع زنجیره انتقال ویروس است نه درمان آن و در این راستا تاکنون ۱۳ طرح در حوزه قطع زنجیره تایید شده است.

وی با اشاره به برخی طرح های تایید شده، گفت: یک محلول ضدعفونی کننده برای سطوح با ماندگاری بیش از یک ماه، باکس های ضدعفونی کننده اسکناس، کتاب و اوراق اداری (روی سایر باکتری ها و ویروس ها تست شده و در مرحله تست کوید-۱۹ است)، تهیه صفحه کلیدهای غیرلمسی برای آسانسورها و درها، تهیه دستگاه های اتوکلاو (وسیله ای برای استریل کردن ابزار پزشکی و آزمایشگاهی) که برخی از تجهیزات وارداتی بوده است و اسپری ضدویروس دهان که با استفاده از آن ویروس ها از بین می روند و نیاز به ماسک وجود ندارد، برخی طرح های تایید شده است که در مرحله اجرا و تولید قرار دارند. 

  دوران ۸ ساله دفاع مقدس در آموزش عالی نهادینه شود

مدیر پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: پژوهشگران این دانشگاه کیت تشخیص کرونا نیز تهیه کرده اند که به تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز رسیده است. 
وی افزود: در کشور هشت کیت به تایید وزارت بهداشت رسیده که یکی از این کیت ها توسط پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد ساخته شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)