برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مرکز رشد واحدهای فناور در منطقه ویژه پیام راه‌اندازی می‌شود

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام ۲۷ آذر ۹۸ تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

براساس این تفاهم نامه بخشی از فعالیت های علمی پژوهشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در منطقه ویژه پیام متمرکز می شود.

محمد طالعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: همزمان با گرامی داشت هفته پژوهش و فناوری، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تفاهم‌نامه‌ای با منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با هدف حضور فعال دانشگاه به منظور تأمین و همکاری در برنامه های توسعه ای مختلف این منطقه در عرصه های آموزشی، پژوهشی، بین الملل و همچنین حمایت از شرکت های استارت آپ و دانش بنیان، با حضور روسای طرفین، امضا کرده است.  
وی اهداف این تفاهم‌نامه را تاسیس واحدی از دانشگاه به منظور ارائه آموزش های حرفه ای و تخصصی در زمینه های مختلف مورد نیاز این منطقه، از جمله ارائه دوره‌های مهارت افزایی و کسب و کار برای متخصصین علاقه مند به حضور در فعالیت های صنعت هوانوردی، خدمات فرودگاهی و صنایع مستقر در منطقه ویژه پیام عنوان کرد.  
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی خواجه نصیر راه اندازی مراکز پژوهش و فناوری توسط دانشگاه به منظور تأمین پشتوانه تحقیقاتی صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی و تسهیل فعالیت‌های دانشگاه به ویژه به منظور توسعه برنامه های دانشگاه در حوزه تعاملات بین المللی با استفاده از ظرفیت ها و تسهیلات موجود در منطقه ویژه پیام را از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه عنوان کرد.  
 طالعی همچنین از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه را راه اندازی یک شعبه از مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه در منطقه پیام با هدف حمایت از فعالیت نوآوران و فناوران حوزه توسعه کسب و کارهای مرتبط با فعالیت های منطقه ویژه و فرودگاه پیام و ایجاد شتاب‌دهنده تخصصی در منطقه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با مشارکت مرکز رشد دانشگاه، به منظور حمایت از شرکت های استارت آپ علاقه مند به فعالیت در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام بیان کرد.  
وی ادامه داد: استقرار دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در فرودگاه پیام فرصتی برای شناسایی نیازهای پژوهشی و فناورانه این مجموعه و تلاش به منظور پاسخگویی به آنها بر اساس توان تخصصی موجود اساتید و دانشجویان دانشگاه است.

  ۹ مرداد، زمان برگزاری آزمون ارزشیابی دانش‌آموختگان داروسازی خارج از کشور

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی افزود: با توجه به رویکرد اصلی منطقه ویژه پیام در خصوص ارائه خدمات به حوزههای فناوری اطلاعات و ارتباطات، الکترونیک و همچنین حمایت از استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و با فناوری بالا در این منطقه، حضور واحدهای آموزشی، تحقیقاتی و مرکز رشد دانشگاه در این منطقه، می تواند زمینه سازی تسهیل و تسریع در تحقق این برنامه ها شود.


 
 وی تصریح کرد: در طی سال‌های گذشته، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با اصل قراردادن تحقیق و پژوهش آمیخته با دانش‌افزایی و معنویت، توانسته است نقش ارزنده‌ای در تحقق سیاست‌های کلان علمی کشور ایفا کند و استادان، دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه با توجه ویژه به انجام تحقیقات تقاضا محور و معطوف به رفع مشکلات موجود و نیازهای بخش صنعت، این دانشگاه را به عنوان یکی از دانشگاه‌های صنعتی برتر کشور، معرفی کرده‌اند.
وی همچنین گفت: با توجه به نقش و جایگاه ممتاز تحقیق، پژوهش و فناوری، به عنوان یکی از ابزارهای اساسی برای تحقق آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی در گام دوم انقلاب، دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی، به عنوان نخستین دانشگاه صنعتی کشور در ادامه ایفای نقش ممتاز خود در حوزه های مختلف علمی و صنعتی با باز تعریف سیاست ها و برنامه های کلان دانشگاه در حوزه های مختلف، در صدد برداشتن گام های جدی است تا شاهد تداوم پیشتازی این دانشگاه در حوزه علم و فناوری کشور باشد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی خاطرنشان کرد: در این خصوص ضروری است تا اعضای هیأت علمی دانشگاه، به عنوان تأثیر گذارترین افراد در طی دوران تحصیل دانشجویان با تغییر دیدگاه و انتظارات خود از نتایج و دستاوردهای مورد انتظار از پژوهش دانشجویان تحصیلات تکمیلی تحت سرپرستی خود، زمینه تربیت دانشجویانی فناور، کارآفرین و خلاق را فراهم کنند.  

طالعی تصریح کرد: آنچه که کشور در شرایط کنونی به آن بیش از گذشته نیاز دارد، ورود دانش آموختگانی متعهد، خلاق و کارآفرین در عرصه کار و فعالیت کشور است تا منجر به تحول و شکوفایی اقتصادی ایران شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)