برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

دستگاه اندازه‌گیری همزمان تب و اکسیژن خون در دانشگاه آزاد رونمایی شد

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم رونمایی از دستگاه اندازه‌گیری همزمان تب و اکسیژن خون، تولیدشده توسط مرکز تحقیقات بهینه‌سازی انرژی و توسعه پایدار دانشگاه آزاد اسلامی با حضور بابک نگاهداری معاون دانشگاه و رییس پژوهشگاه و شبکه‌ آزمایشگاهی این دانشگاه، محمد علی‌اکبری رییس دبیرخانه برنامه پایش و عبدالله خالصی دوست رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان برگزار شد.

رییس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم اظهار داشت: دستگاه اندازه‌گیری همزمان تب و اکسیژن خون که توسط پژوهشگران واحد سمنان تولید شده، یک دستگاه قابل قبول برای مبارزه با کروناست و اکنون باید مذاکراتی انجام شود تا مجوزهای لازم آن به‌زودی صادر و موضوع فروش آن حل شود.

بابک نگاهداری خاطرنشان کرد: امیدواریم که بازار خوبی خلق شود و شاهد ساخت دستگاه‌های بیشتری از این نوع باشیم.

دستگاه اندازه گیری تب و اکسیژن خطای پزشکی بسیار کمی دارد

در ادامه این مراسم، هادی کارگر شریف‌آباد رییس مرکز تحقیقات بهینه‌سازی انرژی و توسعه پایدار واحد سمنان نیز گفت: دستگاه اندازه‌گیری تب و اکسیژن به‌صورت همزمان درجه حرارت بدن و اکسیژن موجود در خون را اندازه‌گیری می‌کند.

وی تصریح کرد: ویژگی اصلی این دستگاه در ثابت بودن آن است و کاربر آن هیچ تماسی با دستگاه نخواهد داشت. همچنین امکان خروجی در فرمت‌های مختلف از دیگر ویژگی‌های این دستگاه است. همچنین دستگاه همزمان اندازه‌گیری تب و اکسیژن خون، برخلاف روش‌های سنتی تست به‌صورت تک مرحله‌ای انجام می‌شود و درصد خطای پزشک را کم می‌کند.

۱۵۰ مرکز تحقیقاتی در خصوص کرونا فعالیت کردند

مدیرکل پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی هم با بیان اینکه تحقیقات تعطیل‌پذیر نیست، گفت: پژوهشگران و محققان دانشگاه آزاد اسلامی در ایام کرونا، تحقیقات خوب و کاربردی برای مقابله با این ویروس و حل معضل کرونا انجام دادند. قبل از اینکه کرونا در کشور مطرح شود، دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای مشهد و شیراز با ساخت دستگاه حرارت‌سنج و تب‌سنج اقدامات خوبی انجام داد که پس از کرونا این حرکت‌ها اوج گرفت.

  خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از ۸ میلیون تن گذشت

عبدالله محمدی افزود: ۱۵۰ مرکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت‌های قابل توجهی در مقابله با کرونا داشته‌اند، بسیاری از واحدهای این دانشگاه اقدامات ارزشمندی در حوزه تولید ماسک، گان، شیلد محافظی، دستگاه‌های کمک تنفسی و… انجام داده‌اند که نشان می‌دهد دانشگاه آزاد اسلامی در مبارزه با کرونا موفق عمل کرده و دستاوردهای خوبی داشته است.

مدیرکل پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: ساخت کیت تشخیص توسط واحد همدان، ساخت ونتیلاتور توسط واحد زنجان و ساخت تب‌سنج و اکسیژن خون توسط واحد سمنان نمونه‌ای از اقدامات مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی در سه ماه اخیر است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)