برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ترم تحصیلی دانشگاه‌ها احتمالا تا تیرماه ادامه می‌یابد

دکتر علی اکبر حق دوست روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب کرد به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور به میزانی که آموزش از حالت حضوری خارج شد، ترم می تواند ادامه پیدا کند و بنابراین به نظر می رسد با شرایط فعلی، به احتمال زیاد ترم تحصیلی تا انتهای تیرماه ادامه پیدا می کند.  
وی در پاسخ به این سوال که آیا زمان برگزاری امتحانات دانشکاه های علوم پزشکی تغییر می کند؟، افزود: با توجه به شرایط موجود زمان برگزاری امتحانات این دانشگاه تغییر پیدا می کند.

اولویت بازگشایی دانشگاه ها با مقاطع تحصیلات تکمیلی خواهد بود
وی با یادآوری این که اولویت بازگشایی دانشگاه ها با مقاطع تحصیلات تکمیلی خواهد بود، اظهار داشت: اگر روند به همین شکل ادامه پیدا کند و مشکلی ایجاد نشود، مقطع تحصیلات تکمیلی به احتمال زیاد از ۱۶ خرداد ماه به بعد بازگشایی می شود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: براساس جمع بندی های انجام شده  به احتمال زیاد بعد از ۱۵ یا ۱۶ خرداد ماه به تدریج کارهای آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی به صورت هدفمند آغاز می شود، البته این کار منوط به موافقت نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: وزارتخانه های بهداشت و علوم پیشنهادی را به ستاد ملی مقابله با کرونا دادند که در آن اختیارات قابل قبولی در این زمینه به دانشگاه ها اعطا می شود. دانشگاه ها با در نظر گرفتن شرایط و هماهنگی با وزارتخانه متبوع خود زمان دقیق بازگشایی را تصمیم گیری می کنند.

  رایزنی‌های واعظی با نخست وزیر آذربایجان و وزیر تجارت ترکیه

حق دوست با یادآوری این که سعی می شود آموزش مجازی در دانشگاه ها با قدرت ادامه یابد، افزود: در صورت نیاز و برای رفع اشکال کلاس هایی با رعایت تمام اصول بهداشتی و پروتکل ها، تشکیل خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: با تمام توان در تلاش هستیم تا درس های ترم تحصیلی جاری با کیفیت قابل قبولی به پایان برسانیم.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)