برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

پرتاب فضاپیمای سیگنوس لغو شد

به گزارش پایگاه اینترنتی اسپیس، قرار بود فضاپیمای «سیگنوس» که حامل محموله‌هایی برای ناسا است ساعت ۵:۴۴ دقیقه بعدازظهر به وقت منطقه زمانی شرقی (ساعت ۲۲:۴۴ دقیقه گرینویچ) بر فراز راکت «آنتارس» که آن هم توسط شرکت نورثروپ گرومن ساخته شده است از مرکز پرتاب «والوپس» ناسا پرتاب شود اما چند دقیقه قبل از پرتاب، این شرکت پرتاب این فضاپیما را به دلیل اختلال در خوانش یک حسگر پشتیبان زمینی لغو کرد. 

ناسا و نورثروپ گرومن احتمالا این موشک را در صورت مساعد بودن شرایط جوی در روز ۱۳ فوریه (۲۴ بهمن) دوباره به فضا پرتاب می‌کنند. البته فرصت هایی برای پرتاب این موشک در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه نیز فراهم بود اما نورثروپ گرومن ترجیح داد که به دلیل پیش بینی اوضاع نامساعد جوی پرتاب این موشک را برای روز ۱۳ فوریه در نظر گرفت. 

کپسول سیگنوس حامل ۳۴۰۰ کیلوگرم ذخایر برای ۳ فضانورد حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی است.

فضاپیمای سیگنوس (Cygnus)، یک فضاپیمای پشتیبانی بدون سرنشین یکبارمصرف آمریکایی است که توسط نهاد علوم دفاعی اوربیتال ساینسز کورپوریشن ساخته شده و اکنون توسط شرکت نورثروپ گرومن به عنوان بخشی از برنامهٔ خدماتی توسعهٔ حمل و نقل بین‌المللی سامانه‌های تجاری ترابری مداری (COTS) ساخته و راه‌اندازی شده‌ است. با استفاده از فضاپیمای سیگنوس و دراگن، ناسا می‌کوشد تا مشارکت خود را در صنعت هواپیمایی تجاری و صنایع هوافضایی گسترش دهد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی در ساخت دستگاه هیتر تابشی